نوشته شده توسط : نازی

طراحی سایت دندانپزشکی یکی از پر اهمیت ترین مواردی است که هر قالب سایت مطب دندانپزشکی می تواند به منظور ارائه ی بهتر خدمات خود در نظر داشته باشد. در حقیقت طراحی وب سایت دندانپزشکی از این جهت حائز اهمیت است که افراد مختلف می توانند به منظور آشنایی با خدمات مطب دندانپزشکی شما و یا اطلاع از نوبت دهی ها به آن مراجعه کنند. در نتیجه لازم است که هر مطب دندانپزشکی و یا کلینیک های درمانی با طراحی سایت مناسب و کاربردی در راستای ارائه خدمات خود اقدام کنند.
به منظور طراحی وب سایت دندانپزشکی بهتر است که نکات زیادی را در نظر داشته باشید و با رعایت این نکات در طراحی سایت دندانپزشکی مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید. در طراحی سایت دندانپزشکی لازم است که فرد در مورد خصوصیاتی که در این گونه سایت ها باید رعایت شود آگاهی داشته و در نتیجه تمامی آنها را رعایت کند.
در این مقاله قصد داریم تا نکات و موارد لازم در خصوص طراحی سایت دندانپزشکی بیان کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم
طراحی سایت دندانپزشکی برای کلینیک های دندانپزشکی
طراحی سایت دندانپزشکی برای کلینیک های دندانپزشکی بسیار مهم است. دلیل این اهمیت آن است که تعداد مراجعه کننده های بیشتری به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند چرا که در این مراکز انواع خدمات دندانپزشکی ارائه می شود؛ بنابراین لازم است که در طراحی سایت دندانپزشکی این موضوع را در نظر بگیرید. چرا که شما می توانید با طراحی سایت دندانپزشکی مناسب تعداد مخاطبان بیشتری را برای کلینیک مورد نظر جذب کرده و آنها را به استفاده از خدمات خود تشویق کنید.
در طراحی سایت دندانپزشکی باید قسمت های مختلف سایت دندانپزشکی کاملا مشخص و جدا از هم باشد. این قسمت ها می تواند شامل خدماتی که در کلینیک دندانپزشکی ارائه می شود باشد مانند بخش های جراحی فک و دهان، بخش های ترمیمی و زیبایی، بخش دندانپزشکی کودکان و موارد متنوع دیگر؛ بنابراین لازم است که در ایجاد وب سایت دندانپزشکی تمامی خدماتی که در کلینیک دندانپزشکی ارائه می شود به طور کامل وجود داشته و اطلاعاتی مناسبی در این زمینه در اختیار مخاطبان قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

اگر کیفیت صدا برایتان مهم است و در هنگام پخش فیلم و موسیقی به جزئیات صدا نیز اهمیت می‌دهید، یک سیستم صوتی خانگی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا با شنیدن صدای خوب و با کیفیت، لذت بیشتری از موسیقی و مشاهده فیلم ببرید. اگر شما هم قصد خرید بهترین سیستم صوتی خانگی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید یک دستگاه با کیفیت، مقرون‌به‌صرفه و متناسب با نیاز خودتان خریداری نمایید.

قیمت بهترین مارک باند خانگی سیستم‌های صوتی خانگی ویژگی‌های مختلفی دارند که جهت خرید آن باید با کاربرد آن‌ها آشنا باشید تا با توجه به نیازتان، بهترین سیستم صوتی خانگی را انتخاب و خریداری نمایید.

میزان بودجه
پیشنهاد می‌کنیم بودجه‌ای که قصد دارید برای خرید دستگاه کنار بگذارید را مشخص نمایید، زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا با حذف برخی گزینه‌ها، علاوه بر صرفه جویی در زمان خود، بررسی و خرید بهتری داشته باشید.

متراژ و نوع خانه
می‌خواهید برای چه نوع خانه‌ای سیستم صوتی خریداری کنید؟ برای مثال برای یک آپارتمان کوچک و متوسط بهتر است سیستم صوتی با قدرت نسبتا معمولی را خریداری کنید. اما می‌توانید برای یک خانه بزرگ، یک سیستم پرقدرت خریداری نمایید. همچنین، اگر قصد خرید سیستم صوتی مناسب برای خانه‌های آپارتمانی کوچک را دارید، می‌توانید از دستگاه‌های سینمای خانگی نیز استفاده کنید.

شناخت اجزای سیستم صوتی خانگی
اسپیکر (Speaker)

اسپیکرهای سیستم صوتی خانگی، یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه بوده و نکته‌ای که باید به آن دقت نمایید، این است که صرفاً زیبایی و نحوه طراحی آن را در نظر نگیرید. درست است که زیبایی دستگاه می‌تواند ظاهر خانه شما را دو چندان کند، اما بهتر است دستگاهی را انتخاب نمایید که علاوه بر زیبایی و منحصربه‌فرد بودن، کارایی و کیفیت مناسبی نیز داشته باشد.

ساب ووفر (Subwoofer) و تیوتر (Tweeter)

همان‌طور که می‌دانید، برای تولید صدایی با کیفیت‌، از ساب ووفر برای تولید صدای بم و از تیوتر برای تولید صدای زیر استفاده می‌شود. بنابراین در هنگام خرید به تعداد ساب ووفر و تیوتر دستگاه نیز توجه کنید.

راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی

آمپلی فایر یا تقویت‌کننده (Amplifier)

تقویت‌کننده‌ها به دو نوع استریو و سینمای خانگی تقسیم می‌شوند:

آمپلی‌فایر استریو برای پخش صدای دو کاناله (قابلیت اتصال دو اسپیکر به آمپلی‌فایر)
آمپلی‌فایر سینمای خانگی برای پخش صدای ۶ و ۱۶ کاناله
کابل دستگاه
یکی از ویژگی‌های دیگر بهترین سیستم صوتی خانگی، کیفیت کابل آن است. هر چه کابل دستگاه از مواد اولیه بهتری ساخته شده باشد و همچنین جنس روکش آن نیز مناسب باشد، کیفیت صدای تولید شده بسیار بهتر می‌شود.

بهترین مارک سیستم صوتی خانگی
از بهترین برندهای دستگاه پخش خانگی می‌توان به سونی (SONY)، ال جی (LG)، پاناسونیک (Panasonic)، میکرولب (Microlab) و جی بی ال (JBL) اشاره کرد.

مشاهده
۲۲ مدل از بهترین سینمای خانگی و ساندبار موجود در بازار
بهترین سیستم‌ های صوتی خانگی
1. سیستم صوتی خانگی سونی مدل MHC-V90
بهترین پخش‌کننده خانگی SONY
بهترین سیستم پخش خانگی سونی با کیفیت صدای فوق العاده به همراه 2 ساب، 5 توییتر و 4 بلندگو می باشد

پخش‌کننده چندرسانه‌ای سونی مدل MHC-V90 یک سیستم صوتی تمام‌عیار خانگی است. این دستگاه به Wifi و بلوتوث مجهز است و از فرمت‌های صوتی متنوعی پشتیبانی می‌کند. برای راحت‌تر شدن اتصال از طریق بلوتوث، دستگاه به فناوری NFC نیز مجهز شده است. از این رو اتصال به آن از طریق تلفن همراه بسیار ساده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

تاریخچه ی باربی:

عروسک باربی توسط کمپانی متل وارد بازار شد نام باربی مخفف باربا نام دختر کوچک رئیس کمپانی متل بود .

بعدا عروسک کِن دوست پسر باربی تولید شد .باربی برای مدت طولانی بدون اینکه با کن ازدواج کند دوستی خود را با او ادامه داد و بدین وسیله تبلیغ و ترویج دوستی با پسران در دستور کار باربی قرار گرفت .

با لباسهای شیک و موهای قهوه ای برگرفته از نام پسر رئیس کمپانی متل بود.کمپانی متل براتی جهانی کردن باربی اقدام به ساخت و فروش عروسک سیاه و زرد نمود که هیکل و اندام باربی را با رنگ پوست متفاوت داشتند .

اما این باربی ها با وجود داشتن پوست تیره فاقد خصوصیات نژادی زنان سیاه پوست بودند خرید باربی مفصلی یوگا ارزان واین  احتمالا روش موزیانه ایست برای القای این فکر در دختران که در آینده باید زنی لاغر و بلند بالا باشند.باربی با حضور در فیلم های رایانه ای ،سینمایی و سکس دنیای پاک دختران و پسران را به هوس های شهوانی آلود و این تنها یکی از هدایای شوم باربی و سازندگانش برای بشریت بود و هدایای دیگری چون آزادی ،غرب گرایی و ...در دستور کار وی قرار گرفت.

باربی و آزادی:

بی تردید لفظ آزادی دل هر انسان تعالی جوی را می لرزاند اما این آزادی ،آزادی غرب نیست که مدام در گوش نسل های نو ظهور جهان نواخته می شود بلکه آزادی است که تکامبل انسان را به همراه دارد آزادی به معنای واقعی همان حق ناشی از استعداد های انسانی انسان است نه حق ناشی از میل افراد و تمتیلات آنها که تنها توسط آزادی دیگران محدود شود .

باربی به عنوان نماد زن غربی مبلغ چنین آزادی های سخیفیست او به مثابه ی دختر دلربایست که با مهربانی و مدارا ،بدون هیچ چشمداشتی جسم خود را ارزانی بازار تمایلات جنسی مردان می نماید .



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

فرش فانتزی با برخورداری از تنوع رنگ پاسخگوی نیاز هر کسی می باشد ، به طوریکه افراد می توانند بسته به سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود هر یک از آن ها را خریداری نماید .

هر یک از انواع مختلف از فرش های ایرانی زیبایی مختص خود را دارد و به همبن جهت نمی توان آن ها را از حیث زیبایی باهم مقایسه کرد . باید این نکته را متذکر شد که در تولید فرش فانتزی از رنگ های خنثی نیز استفاده می شود اما اغلب سعی بر این است که در تولید آن ها از رنگ ها شادی مانند قرمز ، سرخابی ، زرد و ... استفاده شود . در واقع فرش های فانتزی به واسطه همین رنگ های شاد شناخته می شوند .

همچنین در تولید فرش فانتزی سعی شده است تا حدالامکان از طرح های ساده تر با خوانایی بیشتر استفاده شود . برخلاف فرش های سنتی در طراحی فرش های فانتزی و مدرن از طرح های ریز استفاده نشده است ، بلکه برای طراح آن ها زا اشکال درشت استفاده شده است . طرح های به کار رفته در فرش فانتزی غالباً از اشکال هندسی ساده مانند مربع ، مستطیل ، دایره و ترکیب این اشکال با هم تشکیل شده است . فرش فانتزی را تحت عنوان فرش مدرن نیز می شناسند و اغلب برای دکوراسیون خانه هایی مدرن استفاده می شود . در طراحی فرش های سنتی از طرح های مربوط به جغرافیای همان منطقه استفاده شده است به گونه ای که می توان از طریق طرح به کار رفته بر روی آن ها به محل تولید این فرش پی برد اما فرش مدرن یا فانتزی طرح و نقش مخصوصی ندارد و وجه تمایز آن ها با هم به دلیل رنگ به کار رفته در آن ها است به طوریکه اشکال به کار رفته در آن ها از طریق رنگ های متفاوت از هم جدا می شوند .

فرش فانتزی آشپزخانه در مقایسه با سایر فرش ها از این مزیت برخوردار است که می توان متناسب با محیط مورد نظر طرح های هماهنگ با آن را انتخاب نمود . شما می توانید برای پوشاندن کف اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، راهروها، اتاق های خواب و اتاق کودک از این نوع فرش در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده نمایید .

امروزه با توجه به اینکه همه چیز در حال مدرن شدن است ؛ بنابراین موضوع فرش نیز از این قاعده مستثنی نیست . با گذشت زمان طرفداران فرش های فانتزی یا مدرن نیز بیشتر می شود . همان طور که می دانید تاریخچه تولید فرش به چندصدسال قبل باز می گردد اما با توجه به اینکه همه چیز به سمت مدرنیته شدن پیش می رود ، فرش نیز دچار تحولات و دگرگونی های زیادی شده است .

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

آباژور چیست ؟
آباژور ( Lampshade )، انواعی از چراغ های مورد استفاده در دکوراسیون می باشد که توسط یک کلاهک یا شید ، لامپی را می پوشاند. نور ساطع شده از آباژور توسط کلاهکی که بر روی ان قرار داده شده است پخش می شود و جلوه ویژه ای را خلق می کند.

درواقع آباژور از زبان فرانسوی با واژه Abat-jour وارد زبان فارسی شده است. آباژور وسیله ای است که هم کاربرد تزیینی داشته و هم سبب ایجاد روشنایی در دکوراسیون منزل خواهد شد. به عبارتی آباژور ، یکی از وسایل لوکس در دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب می باشد که، در بازار انواع و اقسام آن با انواع کیفیت ها و قیمت های مختلف موجود می باشد. به عنوان مثال آباژور ها می توانند از طیف گسترده ای از مواد مانند کاغذ، شیشه یا پارچه ساخته شوند. بنابراین انتخاب آن کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد.

انتخاب آباژور ایستاده
کاربرد آباژود در دکوراسیون منزل
آباژور از جمله لوازمی است که در اکثر فضا ها در دکوراسیون منزل کاربرد دارد. آباژورها، از پرکاربردترین اجزای دکوراتیو منزل طی سال‌های اخیر بوده و هستند. فضای اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب و… بعضی از مدل های آباژور حتی برای دکوراسیون اداری نیز کاربرد دارد. این محصولات را می توان با وسایل هایی از جمله مبلمان، پرده های منزل و غیره هماهنگ نمود که باعث می شود فضای خانه فوق العاده زیبا دیده شود.

آباژورها گزینه بسیار خوبی برای ایجاد سایه روشن ها در فضا هستند. آن ها نیازهای مربوط به روشنایی را برطرف می کنند و خیلی هم گران نیستند. برای اینکه بتوان نور را متمرکز کرد از آباژور استفاده می‌کنیم. تصور کنید که در سالن‌نشیمن قصد خواندن کتابی را دارید؛ یک آباژور ایستاده به شما کمک می‌کند که بهره‌ی بیشتری از نور لامپ ببرید. چرا که به شما امکان تنظیم نور در جهت مطلوب و مسدود کردن آن در جایی که نیاز نیست را می‌دهد. همچنین بازتاب نور به سقف و دیوارها فضای جذابی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین هنگامی که از یک آباژور رومیزی استفاده می‌کنید، بازتاب نور در فضای اتاق بسیار کم‌تر است و تمرکز آن بر فضای مورد نیاز شما قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، مخصوصا در اتاق‌های تاریک، چشم افرادی که در دایره‌ی نور قرار نگرفته‌اند مصون می‌ماند و شما بیشترین استفاده را از نور چراغ خواهید برد.

آباژور رو میزی
آباژور در پذیرایی
انتخاب آباژور در دکوراسیون
انتخاب نوع آباژور یک مسئله مهم برای افراد به شمار می رود و نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارد. امروزه تولید کنندگان برتر انواع ین محصولات را در کیفیت های برتر و مدل های به روز وارد بازار می کنند. این محصولات مدرن و کلاسیک به صورت گسترده طرفداران زیادی دارد و خرید این محصولات در بازار داخلی همیشه گرم می باشد.

توصیه می شود در انتخاب آباژور به ترکیب نوری که آباژور می تاباند دقت کنید، رنگ مناسب برای لامپ آباژور، رنگ آفتابی می باشد. اگر نور آباژور برای شما اهمیت دارد، نور سفید را انتخاب کنید زیرا بیشترین نور را در اختیار شما می گذارد. اگر در دکوراسیون منزل شما از رنگ های سفید و خاکستری بیشترین استفاده شده است، بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از آباژور هایی است که دارای پایه شیشه ای یا سیلور هستند. اما اگر خانه شما سبکی کلاسیک دارد، می توانید از انواع مدل های آباژور کلاسیک با پایه های شیشه ای رنگی و پایه های طلایی استفاده کنید.

آباژور در اتاق خواب

اینکه چه نوع آباژوری در کوراسیون خانه شما مناسب است علاوه بر رنگ نور به شید های آن نیز بستگی دارد. شیدهای مربعی برای فضاهای مدرن و اتاق‌های کار انتخابی مناسب هستند. اما اگر به سمت دکوراسیون کلاسیک و سنتی می‌روید، انتخاب شید امپراطور بهترین گزینه خواهد بود. شیدهای مستطیلی برای لامپ‌های باریک مناسب هستند و اگر طرحی مدرن و معاصر را دنبال می‌کنید، شیدهای درام گزینه مناسبی برای این طرح هستند. شیدهای بیضی و مخروطی شکل، برای اتاق‌های خواب عالی هستند؛ آن‌ها اغلب برای نور حمام و راهروها نیز انتخاب می‌شوند.

انواع آباژور

کلام آخر

اگر یک آباژور ساده ای در خانه خود دارید، ممکن است بخواهید نگاهی به آباژورهای منحصر



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




 

 

 

نمک

 

 

1- از محلول آب نمک به عنوان یک تسکین دهنده گلو درد، مـیکروب کش و دهـان شـویـه اسـتـفاده کـنـید. یـک قاشق چـایخـوری نـمک را در 260 سی ســی آب گرم حل کنید و دهان را با آن بشویید وی ا غرغره کنید. به محلول آب نمک می توانید یک قاشق چای خـوری جوش شیرین نیز اضافه کنید. به خاطر داشـته بــاشید که محلول غلیظ آب نمک به غشاء مخاطی گلو آسیب میرساند.


2- دستمالهای کثیف و لکدار را پیش از شستن در محلول آب نمک بخیسانید.


3- نمک دور کننده مورچه ها و حلزونها میباشد.


4- تازگی تخم مرغها را با ظرف حاوی محلول آب نمک 10 درصد (90 گرم آب و 10 گرم نمک) تشخیص دهید. تخم مرغهای سالم به زیر آب فرو رفته و به ته ظرف میروند در حالی که تخم مرغهای فاسد و کهنه روی آب غوطه ور باقی میمانند. اگر بصورت افقی شناور بمانند خیلی کهنه و اگر بصورت عمودی شناور بمانند کمتر کهنه هستند.


5- هنگام آب پز کردن تخم مرغ اندکی نمک به آب اضافه کنید. نمک باعث میشود تخم مرغهای ترکدار در پوسته خود باقی بمانند. همچنین پوست کندن تخم مرغ های پخته آسانتر انجام خواهد گرفت.


6- ظروف از جنس مس، مفرغ و برنج را با مخلوط نمک، سرکه و آرد پرداخت و صیقلی کنید.
7- اندکی نمک به آب گلها اضافه کنید تا ماندگاری آنها بیشتر گردد.


8- برای بر طرف کردن لکه های جوهر بروی فرش، روی لکه ها نمک بپاشید تا نمک جوهر را بخود جذب کند.


9- چنانچه کف اتوی شما سیاه، چسبناک و کثیف شده آن رابا یک دستمال آغشته به آب نمک پاک کنید. و یا روی یک کاغذ نمک بپاشید و اتوی داغ را روی کاغذ بکشید.


10- از مخلوط نمک و آبلیمو به عنوان یک لکه بر استفاده کنید. مثل پاک کردن شستیهای ارگ و پیانو.


11- با مخلوط نمک و نشاسته در اندکی آب یک بتونه برای پر کردن درزها و حفره های دیوار تهیه کنید.

12- برای برطرف کردن خستگی چشمها و پف کردگی آنها، چشمها را با محلول رقیق آب و نمک شستشو دهید. (1/2 قاشق چایخوری نمک در 300 سی سی آب ولرم).


13- با خمیر تهیه شده از نمک و جوش شیرین و اندکی آب مسواک بزنید. (یک قسمت نمک و دو قسمت جوش شیرین) هم دهان را خوشبو میکند و هم به عنوان یک ساینده و سفید کننده عمل میکند. برای سلامتی لثه ها نیز مفید است.


14- برای احیا و به حالت اول برگرداندن اسفنج (ابر) کهنه آن را در محلول آب و نمک بخیسانید.
15- میوه های پوست کنده همچون هلو، سیب وسیب زمینی را درون محلول رقیق آب و نمک نگه دارید تا رنگشان تغییر نکند.


16- افزودن نمک به آب نقطه جوش آب را بالا برده و زمان پخت را کاهش میدهد.


17- تمیز کردن اجاق گاز با مخلوط نمک و دارچین در اندکی آب بوهای نامطبوع اجاق گاز را برطرف خواهد کرد.


18- هر گونه لکه روغن وچربی لباس را میتوان با محلول یک قسمت نمک در 4 قسمت الکل سفید برطرف کرد.


19- از نمک به عنوان یک ساینده و لایه بردار سود برید. پس از استحمام بدنتان را درحالی که هنوز خیس است با نمک ماساژ دهید تا سلولهای مرده پوستتان کنده شود. برای اینکار می توانید نمک را با اندکی روغن زیتون نیز مخلوط کنید.


20- آتش روغن آشپزی را با پاشیدن نمک به روی روغن فرونشانید. هرگز روی روغن آتش گرفته آب نریزید چرا که روغن داغ به اطراف پخش خواهد شد.

 


21- شمع ها را پس از خریداری درون محلول آب و نمک غلیظ به مدت چند ساعت بخیسانید. سپس آنها را خارج کرده و خشک کنید. با این کار شمعها دیگر آب نشده و اشک تولید نمیکنند.


22- برای ممانعت از رویش علف هرز میان آجرها و بلوکهای سیمانی محلول آب نمک بریزید.


23- برای پاک کردن روغن ماهیتابه ها اندکی نمک روی روغن بپاشید وسپس با یک کاغذ ماهیتابه را پاک کنید.


24- نقاط زنگ زده را با مخلوط نمک و آبلیمو مرطوب کنید و در مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک گردد. پس آن را با آب بشویید تا زنگ فلزات برطرف گردد.


25- چنانچه ماهی را در آب نمک بخیسانید جدا ساختن فلس آن آسانتر میشود.

 

26- به منظور پاک کردن لکه های قهوه و چای از فنجانها از نمک استفاده کنید.


27- برای زدودن بوی نامطبوع سیر و پیاز دستان خود را با مخلوط سرکه و نمک غلیظ شستشو دهید.

 

 


29- برای جلوگیری از کپک زدن پنیر آن را میان یک پارچه تمیز و آغشته به آب و نمک بپیچید و درون یخچال قرار دهید.


30- اندکی نمک به چای و قهوه اضافه کنید تا طعم آنها بهبود یابد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/applications-salt.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

مهمان سرزده

 

 

 

 

 

در مواقع رسيدن مهمان سر زده اين 3 نکته را از ما داشته باشيد.....

 

 

 

 

 

1) فر يا گاز را گرم کنيد:

 

قبل از اين‌که حتي دستانتان را براي پخت غذا بشوييد، گاز يا فر را روشن کنيد تا داغ شود. حتي مي‌توانيد کتري را روي گاز بگذاريد تا جوش بيايد. در اين صورت 15 دقيقه تا گرم شدن فر، جلو مي‌افتيد.

 

 

 

 

 

2) سازمان‌دهي کنيد:

 

رمز آشپزي سريع، مديريت مواد و وسايل است. تمام موادغذايي و ظروف را آماده کنار دست‌تان بچينيد. دستور چند غذاي ساده را از قبل به خاطر بسپاريد تا مجبور نباشيد دنبال آن برويد.

 

 

 


3) اندازه‌ها را کم کنيد:

 

سومين فرمان براي موفقيت در آشپزي سريع در اين مواقع، اندازه‌ي غذاست. هر چه اندازه و مقدار مواد اوليه کمتر باشد، غذا سريع‌تر آماده مي‌شود.

 

 

 

براي اينكه باز هم سريعتر و بهتر غذا درست كنيد. مي تونيد از لوازمي كه براي پخت و پز سريع ساخته شده اند استفاده كنيد.

 

- مخصوصا وقتي كه از سر كار بر ميگرديد،

 

- يا وقتي مهمون سر زده مي رسه،

 

- يا حتي وقتي خواستيد يك عصرونه سريع و راحت درست كنيد.

 

اينها به شما كمك مي كنه كه زمان كمتري رو براي آشپزي صرف كنيد

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/comes-uninvited-guest.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

آجيل‌هاي رنگ شده نخريد

 

براي اطمينان از سلامت آجيل، بايد مدتي آن را دست نگه داشت و در صورتي كه دست رنگي شد، نبايد آن را خريداري كرد زيرا نشان دهنده استفاده از رنگ هاي غير مجاز است.

 

همچنين آجيل‌هايي كرم زده يا داراي نم و رطوبت براي خريد مناسب نيست و بطور معمول تخمه هايي كه به دست رنگ پس بدهند يا پسته هايي كه بيش از حد قرمز باشند، از مصاديق آجيل هاي رنگي، نامرغوب و غيربهداشتي هستند.

 

مصرف آجيل هاي بسته بندي شده و داراي تمامي علايم تضمين كننده سلامت كالا، مانند پروانه ساخت، تاريخ توليد و انقضا هنوز در فرهنگ خريد شهروندان جا نيفتاده است.

 

مردم بايد از تهيه انواع آجيل از دست‌ فروش‌ها يا خودروهايي كه به عرضه انواع آجيل مي‌پردازند،خودداري كنند.

 

 

بايد آجيل‌ها را از محل‌هاي مشخص، مراكز آجيل‌فروشي ثابت و داراي مجوز آجيل‌فروشي يا قنادي‌هاي داراي مجوز تهيه كرد.

 منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/nuts-nitiator-colored-peas.html



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

یک گزینه جالب این است که می توان از این نوع میکروفون ها برای ضبط فیلم و پادکست با تلفن همراه نیز استفاده کرد. البته بهتر است بدانید که کیفیت ضبط برای گوشی های مختلف متفاوت است ، بهترین تلفن همراه در این زمینه سامسونگ است.

اگر می خواهیم میکروفون های یقه را دسته بندی کنیم ، باید آنها را به دو دسته میکروفون های سیمی یقه ای و میکروفون های بی سیم یقه ای تقسیم کنیم.

برای ضبط صدا میکروفون یقه دار بخرید
خرید میکروفون یقه ای برای ضبط صدا یکی از نگرانی های افرادی است که قصد ارائه فیلم برای ارائه محصولات یا فیلم های آموزشی را دارند ، بنابراین بهتر است هنگام خرید میکروفون یقه که هر میکروفون است بسیار مراقب باشید برای محیط خود طراحی شده است. و نمی توانید از میکروفن استودیوی فضای باز غیر آکوستیک استفاده کنید.

مزایای استفاده از میکروفن یقه برای دستگاه های تلفن همراه چیست؟
اگر لازم است مزایای میکروفن با یقه موبایل را در نظر بگیریم ، باید یقه این میکروفن را در دستور کار خود قرار دهیم. این نوع میکروفون به پایه نیاز ندارد و به هیچ وجه دست و پا گیر نیست و به راحتی با یقه فلزی روی یقه قابل نصب است و می توانید به راحتی از این میکروفون استفاده کنید ، گزینه دوم این نوع میکروفون برای ساخت کلیپ جهت معرفی کالای طراح ساخته شده



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

خرید دستگاه تصفیه کننده ,خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

دستگاه های تصفیه کننده آب، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود می بخشند و بوهای آن را هم از بین می برند.

آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر باشد نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه آسیب های زیادی هم به بدن وارد می کند. تصفیه کن های آب، مواد شیمیایی، باکتری ها، زنگ و دیگر آلاینده های موجود در آب را از بین می برند. اگر قصد خرید تصفیه کن آب دارید، خواندن اطلاعات کوتاهی که در پی آمده ممکن است مفید باشد.

تصفیه کن ها، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود بخشیده و بوهای آن را هم از بین می برند.

انواع متفاوتی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد، و نصب یک دستگاه تصفیه آب پروژه بزرگی محسوب نمی شود.

فیلترهایی که در شیر آب نصب می شوند یکی از فیلترهای ساده ای هستند که نصب راحتی هم دارند. این دستگاه نیاز به هیچ لوله کشی و اتصالات مستقیم به شیر آب سینک شما ندارد. فیلترهایی که زیر سینک نصب میشوند، فقط آب شیری را که به زیر آن نصب شده اند تصفیه می کنند. این دستگاه ها ماندگاری و دوام بیشتری در مقایسه با نوعی که به سر شیر نصب می شوند دارند. علاوه بر این، دستگاه های تصفیه آب تمام خانگی بسیار رایج و مورد علاقه افراد هستند. این دستگاه ها به لوله اصلی خانه متصل می شوند آب تمام خانه را تصفیه میکنند. این نوع از دستگاه ها پر هزینه هستند و برای نصب آنها هم کار زیادی لازم است، ولی این نوع از دستگاه ها می توانند به صرفه باشند و در طولانی مدت باعث بهبود سلامت شما شوند.

راهنمایی جهت خرید "دستگاه تصفیه آب" مناسب
برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب ابتدا لازم است که نیاز خود را مشخص کنید، در مورد اینکه، آب تصفیه شده با چه درجه کیفیتی نیاز دارید. به این ترتیب راحت تر می توانید دستگاه تصفیه آب مناسب نیاز خود را انتخاب کنید. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول: دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن
دسته دوم: دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آبی که برقی نیستند و در آنها از پمپ و مخزن استفاده نشده ممکن است از 1 تا 10 مرحله فیلتر (بدون محدودیت تعداد فیلتر) در آنها استفاده شده باشد. آب خروجی این دستگاه ها دارای کیفیت مناسبی می باشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این سیستم ها سختی گیر نیستند و در واقع برای کسانی که پایین آمدن سختی آب برای آنها اهمیت دارد مناسب نیستند. مشکلاتی مثل رسوب شیر آلات و یا کتری و سماور و یا حذف نیترات و این نظیر آلودگی ها با این دستگاه ها بر طرف نمی شود.

دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس که از بهترین روش های تصفیه آب در آن استفاده شده و از بالاترین درجه کیفت از نظر بهداشت و سلامت آب بهره می برند. این دستگاه ها به واسطه فیلتر ممبران که در مرحله چهارم شان بکار رفته می توانند سختی آب را به طور کامل از بین ببرند و نیترات، نیتریت، آرسنیک و خیلی از موادی که برای سلامت ما زیان بار هستند و حتی با جوشاندن آب هم قابل جداسازی نیستند را حذف کنند.

شاید انتخاب و خرید بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران، از میان انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی، ایرانی و… کاری مشکل باشد و شما عزیزان را کمی سردرگم کند، با این حال امروز قصد داریم تا شما را از خصوصیات بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی و انواع تصفیه آب آگاه نماییم تا بهترین انتخاب را برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید.

 

طبق تحقیقات سازمان بهداشت آمریکا FDA و سازمان بهداشت بین المللی NSF، کسانی که در طول عمر خود از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند، سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند و همچنین طول عمر این افراد نیز افزایش میابد، پس نوشیدن آب تصفیه شده برای هر فرد فواید بسیار زیادی دارد، چون همه ما روزانه میزان قابل توجهی آب را به گونه های مختلف همچون : قهوه، آب آشامیدنی، چای، غذا و… مصرف میکنیم پس این مایع حیاتی تاثیر بسزایی بر سلامت بدن انسان دارد.

 

خرید دستگاه تصفیه کننده آب,خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران، از مدل ها، مارک ها و روش های تصفیه گوناگونی بهره مند هستند، همانند دستگاه تصفیه آب سرشیری، دستگاه تصفیه آب یو اف uf، دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی، دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان و… که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نه فقط در ایران بلکه در دنیا، دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس زیر سینکی می باشد.

عملکرد کلی این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا، املاح درشت فیزیکی که با چشم دیده می شوند مانند رسوبات کتری از آب حذف می شود، سپس کلر و دیگر املاح مضر آب که چشم انسان توانایی دیدن آنها را ندارد تصفیه می کند، به خواص آب شیرین کن خانگی می پردازد و بو و طعم آب را بهبود می بخشد. برخی از این دستگاه ها در مرحله آخر خاصیت یونیزه قلیایی کردن آب آشامیدنی را نیز دارند که در سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارند.


دستگاه تصفیه آب زیر سینکی یا دستگاه تصفیه آب رومیزی؟
اولین نکته‌ای که خریدار دستگاه تصفیه آب با آن روبرو می‌شود، انتخاب میان دو مدل دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و دستگاه تصفیه آب رومیزی است. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در درون کابینت آشپزخانه نصب می شود و خروجی آب تصفیه شده توسط شیر برداشتی که در کنار شیر آب آشپزخانه نصب می شود، از دستگاه خارج می‌شود؛ اما دستگاه تصفیه آب رومیزی بر روی کابینت قرار می‌گیرد و از لحاظ ظاهری معمولاً به‌گونه‌ای طراحی شده تا هماهنگی کاملی با سایر لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... داشته باشد.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buying1-water1-purifier.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 نحوه استفاده از قرص ال دی برای گیاهان,قرص آسپرین برای رشد گیاهان

نکاتی برای نگهداری از گل و گیاهان

 

نور کافی برای گل خانه :

همان طور که می دانیم گیاهان نیاز به نور خورشید دارند. در فصل تابستان چنانچه نور خورشید مستقیماً به گیاهان بخورد، سبب از بین رفتن آن ها می شود. برای برطرف کردن این مشکل کمی خاک را با آب قاطی کنید و روی شیشه گل خانه خود بریزید. در زمستان هم با امدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافی به گل ها میرسد.

 

از چه آبی برای آبیاری گیاهان استفاده کنیم :

1- به سبب وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. بلکه 3- 2 ساعت آب را در محیط خانه قرار بدهید وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنید تا کلر آن ته نشین شود.
 
2- درصورتی که تخم مرغ آبپز کردید آب آنرا دور نریزید. زیرا به سبب دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما میباشد.
 
3- چنانچه خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض کنید؛ آب آنرا دور نریزید؛ برای این که بهترین کود برای گل ها میباشد.
 
4- آبی که در آن سبزی شسته اید، بهترین آب برای گلدان ها میباشد.
 
قرص آهن برای گیاهان آپارتمانی,قرص ضد بارداری برای تقویت گل

آب تخم مرغ آبپز بهترین آب برای گیاهان می باشد.

 

غذا دادن به گلدان ها :

همان طور که می دانید گیاهان علاوه بر آب نیاز به غذا دارند. برای این منظور هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید. که در فصل تابستان این مدت کم تر و در زمستان این زمان طولانی تر می شود.

 

برای جلوگیری از شته:

می توانید یک حبه سیر را داخل گلدان خاک کنید. این کار برای این است که شته جرات نزدیک شدن به گل را پیدا نکند.

 

طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان,نگهداری گیاهان هنگام سفر

هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید

 

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه باید بکنیم:
چنانچه به دلیل رفتن به سفر گلدان شما بی آب شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود. چون زمانی که گیاه را از گلدان خارج می کنید می بینید که تمام بخش های خاک خیس نیست. به همین خاطر ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را داخل آب بگذارید . به صورتی که تا نیمه گلدان در درون آب قرار بگیرد با این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از راه ریشه جذب می کند.

 

در مسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید :

شیوه اول : پیش از سفر یک تشت بزرگ پلاستیکی و یا وان حمام را برای گل ها اختصاص دهید. به اینصورت که حوله ای درون تشت و یا وان حمام پهن کنید و آنرا کاملاٌ خیس کنید. بعد از آن تمام گلدان ها را روی حوله بگذارید . با این کار با فکر راحت به سفر بروید و نگران آبیاری گل هایتان نباشید.

 

شیوه دوم : یک بطری نوشابه را پر از آب کنید و آنرا برعکس درون خاک کنید به صورتی که سر شیشه درون خاک شود. به این ترتیب گلدان شما چند وقتی از آب ذخیره شده ی درون بطری استفاده می کند.

 

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید :

در زمستان گلدان ها نیاز به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را درون گل خانه بگذارید، (اما بدون داروی بخور،) زیرا برای طراوت گلدان ها، بخار بسیار مناسب است و در فصل تابستان باید گیاهان خنک باشند پس باید گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آن ها را خنک کند.

 

آبپاش برای گل ها :

درصورتی که فرصت داشته باشید، تلاش کنید مدام با آبپاش بر روی خاک آب بپاشید. در ضمن با آبپاش برگ گیاهان را آبپاشی کنید. برای شادابی گیاهان بسیار موثر است.

 

استفاده از قرص ld برای رشد بهتر گل ها :

تجربه نشان داده است که این قرص ضد بارداری برای تقویت گل و گیاهان و رشد سریع گیاهان بسیار تاثیر گذار است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/flora-clay-flower.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

صبحانه، ناهار، شام. بیشتر ما روزی 3 وعده غذا می‏خوریم و در هر وعده به ارزش غذایی که می‌خوریم و روش پخت غذاهایمان توجه داریم اما نکته دیگری که معمولا از آن غفلت می‌کنیم، اهمیت سفره و سطحی است که روی آن غذا می‌خوریم؛ در حالی که این موضوع به‌طور مستقیم با سلامت ما ارتباط دارد.

 

در گذشته بیشتر از سفره‏های حصیری و پارچه‏ای استفاده می‏شد اما این روزها بیشتر از سفره‎های پلاستیکی استفاه می‏شود. استفاده از این سفره‏ها به دلیل اینکه راحت‏‎تر تمیز می‏شوند و رطوبت و چربی غذا را به سطوح زیرین انتقال نمی‏دهند و همچنین تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارند، رایج‏تر است. در مورد سفره لازم است به این نکات بهداشتی توجه کنید:

 

بهتر است اندازه سفره‏ غذا با تعداد نفرات و تعداد افراد خانواده تناسب داشته باشد تا شستن، پهن کردن و جمع کردن آن راحت‏تر باشد.

 

سفره‏هایی انتخاب کنید که پشت وروی‌شان معلوم است تا راحت بتوانید همیشه از سطح رویی سفره استفاده کنید. سفره‏های پشت کرک‏دار گرد و خاک و آلودگی بیشتری به خودشان می‏گیرند. همچنین سفره‏هایی که سطح صاف دارند نسبت به سفره‏هایی که طرح‏های برجسته دارند بهتر و راحت‏تر تمیز می‏شوند.

آنچه‌ از سفره نمی‌دانستید

هنگام چیدن ظروف یا توزیع غذا، روی سفره راه نروید.

 

تکه‏های غذا مانند استخوان‏های خورش، هسته آلو و.. را در سفره نیندازید برای این کار از ظرف مخصوصی که برای این کار در سفره قرار می‏دهید، استفاده کنید.

 

باقی ماندن ذرات ریز غذا در سفره‏ موجب رشد میکروب‏ها و آلودگی‏ها می‏شود. بعد از غذا خوردن سفره را با یک دستمال نخی نم‌دار و سپس با یک دستمال خشک تمیز کنید و بعد از از بین رفتن رطوبت آن را تا کنید.

 

در صورت ریختن غذا در سفره حتما آن را به طور کامل با آب گرم و مایع شوینده بشویید و ریز نور خورشید قرار دهید.

 

هنگام جمع کردن سفره، ابتدا دو سر سفره را روی هم قرار دهید و سپس آن را به دفعات لازم تا کنید با این کار قسمت زیر سفره که روی زمین بوده‏است با سطح داخلی آن که محل قرار دادن غذاست، تماس پیدا نمی‏کند.

 

باقی‌مانده نان را از سفره بردارید. ماندن نان در سفره موجب کپک زدن نان می‏شود. نان را در پارچه‏ای نخی بپیچید سپس در کیسه پلاستیکی قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

 

هر دو هفته یکبار سفره غذاخوری را با آب گرم و مایع شوینده بشویید و زیر نور شفابخش خورشید قرار دهید تا خشک شود.

 

تمیز کردن سفره بعد از غذاخوردن، آن هم سفره بزرگی که تعداد زیادی مهمان در آن غذا خورده‏اند، کار آسانی نیست. به همین خاطر بعضی‏ها ترجیح می‏دهند از سفره‏های یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده کنند و جمع کردن و دور انداختن کل سفره با باقی‌مانده غذاها و آشغال‏های داخل آن را خیلی لذت‏بخش می‏دانند غافل از اینکه این کار به محیط زیست آسیب می‏رساند.

آنچه‌ از سفره نمی‌دانستید

بنابراین بهتر است برای حفظ زمین پاک و سلامت آیندگان‏مان هم که شده، زحمت تمیز کردن و شستن سفره را بپذیریم.

 

وقتی سفره روی زمین پهن می‏شود، هنگام نشستن و برخاستن از روی زمین فشار زیادی به استخوان‏ها و مفاصل زانو و کمر وارد می‏شود. به همین دلیل خیلی‏ها به ویژه افراد مسن ترجیح می‏دهند در حالت نشسته و پشت میز غذا بخورند اما در مورد میز غذاخوری هم باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرد. نکته‌های زیر را بخوانید.

 

از میز برای قرار دادن اشیا و لوازم هم استفاده می‏شود. گاهی ممکن است جاکلیدی، کیف پول و پلاستیک میوه را که همگی حاوی آلودگی‏های زیادی هستند، روی میز بگذارید. گاهی هم ممکن است هنگام آشپزی از میز استفاده کنید و سطح میز با مواد خام مانند تخم‏مرغ، گوشت، مرغ و ماهی یا گل و لای سبزی آلوده شود. بنابراین اگر روی میز غذا می‏خورید باز هم بهتر است هنگام غذا خوردن روی میز سفره بیندازید.

 

منبع

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/آنچه%e2%80%8c-از-سفره-نمی%e2%80%8cدانستید.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

آداب استفاده از آسانسور

اگر در اسانسور گیر کردید چیکار باید انجام دهید و اصلا آسانسور ها چگونه میباشند ؟

 

آسانسور یک وسیله اي پر محتوا هست که برای کار آسانی اختراع شده هست ، اما گاهی اوقات مسافران آسانسور باید دقت داشته باسند که برترین استفاده را از این دستگاه داشته باشند .

 

این دستگاه مهم در منزل‌ها، گاهی تمامی خدمات جذابی که به مخاطبانش داده را یک‌جا با آنها تسویه میکند و بلایی سرشان می‌آورد که تا مدت‌ها سمت هیچ آسانسوری نروند. حبس شدن در یک کابین کوچک با چراغ‌هایي خاموش و اکسیژنی که حس می‌کنیم دارد تمام میشود، تجربه‌اي فراموش نشدنی هست.

 

دقت به این نکته که اگر آسانسور‌ها نبودند، هیچ کلانشهری پدید نمی‌آمد و هیچ منزل بلند مرتبه‌اي ساخته نمی‌شد، علت کافی برای اثبات مفید بودن آسانسور‌هاست. فقط برای پیشگیری از رقم خوردن یک خاطره تلخ از آسانسور، باید روش نگه داری از آن را بدانیم و مراقبش باشیم تا به هم نریزد و ما را در خودش حبس نکند.

 

در ادامه، یک راهنمای جمع‌ و جور درمورد آسانسورها با کمک «پوریا ملکی» که کارشناس نصب و راه‌اندازی و تعمیر این بالابرهاست آماده شده هست.

 

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

رایج‌ترین نقص آسانسور‌ها چیست؟

آسانسور‌ها گاهی از حرکت می ایستند و اصطلاحاً گیر میکنند و این متعارف‌ترین نقص آنهاست. اگر بدانیم که این توقف‌ها ناشی از فعال شدن بخشی از سیستم امنیتی آسانسور هست و در واقع دارد از جان ما محافظت میکند، شاید در کابین تاریک و بی‌حرکت آسانسور کمتر اذیت شویم! زمانی‌که سیستم محرک یک آسانسور به هر دلیلی متوقف میشود، سیستم ترمز آن فعال میشود و کابین در هر موقعیتی که هست، اثبات می‌ماند.

 

اگر آسانسور شما مجهز به برق اضطراری باشد، شما را در اولین طبقه متوقف و در‌ها را باز میکند و بعد خاموش میشود. پس سعی کنید آسانسوری انتخاب کنید که مجهز به برق اضطراری باشد.

 

آسانسور‌ها به ۳ علت از حرکت می ایستند. یکی قطع شدن برق، دیگری نقص مکانیکی یا الکتریکی و سومی استفاده ناصحیح از آسانسور مانند تحمیل کردن وزن بیش از حد مجاز به آن.

 

در ادبیات آسانسور، وزن هر انسان ۷۵ کیلوگرم محاسبه شده هست. پس اگر آسانسوری تا ۱۰ نفر ظرفیت دارد، نباید آن را با وزنی اکثر از ۷۵۰کیلوگرم مواجه کرد که اگر هم در‌هایش بسته شد و راه افتاد، در میانه‌هاي راه متوقف شود و کار بالا بگیرد.

 

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

اگر در آسانسور حبس شدید چه کنید؟

نکته اول و مهم این هست که دیوارهای کابین آسانسور در مقابل هوا ایزوله نیست و قرار نیست دچار کمبود اکسیژن شوید. پس آرام باشید و خطر خفگی را در تخیلات‌تان تقویت نکنید. پیشنهاد اصلی به حبس‌شدگان، برقراری ارتباط با بیرون از کابین هست. پس به هیچ‌وجه درصدد باز کردن درهای کابین با اهرم نباشید، چون گره کار را کور‌تر و خطر را جدی‌تر میکند. نگران سقوط آزاد هم نباشید، فیلم سینمایی که نیست، سیستم ترمز اضطراری آسانسور فعال شده و این سیستم مکانیکی هست و از کار نمی‌افتد.

 

ضمن این که سیم بکسل‌هاي آسانسور دارای ضریب ایمنی بسیار بالایی میباشند و امکان پاره شدنشان چیزی در حد صفر هست.

 

بعضی از کابین‌ها، تلفن اضطراری دارند، بعضی‌ها هم زنگ خطر دارند. اگر این‌ها در دسترس نبود، از تلفن همراه استفاده کنید. اگر تلفن همراه هم آنتن نداشت، خونسرد باشید و از روش سنتی فریاد زدن و کوبیدن به در استفاده کنید. وقتی هم گروه نجات از راه رسید، روی کف کابین بنشینید تا حرکت ناگهانی آسانسور، بلایی سرتان نیاورد.

 

حفظ خونسردی باعث می شود که تصمیم‌هاي بهتری بگیرید و در غیر این صورت ممکن هست کس دیگری هم توی کابین باشد که تشویش شما، وی را دچار حمله قلبی کند.

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

اگر آسانسور گیر کرد بیرونی‌ها چه کنند؟

دو حالت وجود دارد: یا کابین آسانسور همردیف با یک طبقه متوقف شده هست یا بین طبقات. در حالت اول میتوانید با استفاده از کلید اضطراری یا همان سه‌گوش درهای آسانسور که معمولا در دست مدیر ساختمان و یکی‌دو همسایه دیگر هست در را باز کنید تا محبوس‌شدگان خارج شوند، اما اگر کابین بین طبقات گیر کرده هست، عقل حکم میکند که با مأموران آتش‌نشانی تماس بگیرید و از آن ها تقاضای کمک کنید.

 

تعداد زیادی از مأموریت‌هاي سازمان آتش‌نشانی، مربوط به همین گیر کردن کابین آسانسور بین طبقات هست. اگر در هر شرایطی دسترسی به مأموران امداد و نجات ممکن نشد خودتان میتوانید با کمی دقت دست به‌کار شوید.

 

ابتدا باید کلید اصلی برق را قطع کنید. به اتاق موتورخانه بروید. اگر قسمت‌هاي رنگ خورده سیم بکسل‌ها با قسمت‌هاي رنگ خورده پایه موتورگیربکس هم سطح میباشند کابین در تراز یکی از طبقات ایستاده وگرنه باید آن را با یکی از طبقات هم‌سطح کنید. برای اینکار با یک دست اهرم ترمز روی موتورگیربکس را فشار دهید و با دست دیگر فلکه دستی زردرنگ روی موتور را در جهتی که راحت‌تر میچرخد بچرخانید.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نکاتی-استفاده-آسانسور.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

کاربردهای متفاوت نمک در خانه,کاربرد نمک در خانه

نمک را روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید


نمک کالایی آن چنان گرانبها است که در زمان باستان به عنوان دستمزد به کارگران می‌دادند. نکته ی جالب این است که ریشه ی واژه‌ی salary که در زبان انگلیسی به معنی دستمزد است، از salt به معنی نمک آمده است، و در آن زمان به عنوان "‌نسبت نمک دریافتی به میزان کار کارگران‌”‌ اطلاق می شد.

امروزه، از نمک برای طعم دادن به غذاها و همین طور بسیاری کارهای ضروری دیگر استفاده می‌شود.

در ادامه به کاربردهای جالب و مهم نمک در خانه اشاره می‌کنیم:

۱. تمیز کردن تخته گوشت
حدود یک مشت نمک درشت به همراه آب لیمو بهترین ترکیبی است که می‌توانید روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید.

۲. جلا دادن وسایل برنجی
برای از بین بردن لکه های سخت از ظروف و وسایل برنجی، از خمیر نمک و سرکه استفاده کنید. البته، افزودن مقداری آب لیمو هم می‌تواند مفید باشد؛ آب لیمو خمیر نمک و سرکه را کمی رقیق تر می‌کند و سپس می‌توانید این ترکیب را روی وسایل برنجی بمالید. سپس وسایل برنجی تان را با آب ولرم بشویید، و با یک پارچه ی سفید و تمیز و بدون پرز کاملا خشک شان کنید.

۳. تمیز کردن ظروف سوخته و سیاه شده
اگر ظرف هایتان در اثر حرارت سیاه شدند یا آثار غذاهای سوخته کف ظرف هایتان ماند، نواحی سوخته یا سیاه شده ی ظروف تان را خیس کنید و روی آن نمک بپاشید، بعد از ده دقیقه آن را بسایید و با آب بشویید. راه دیگر آن است که داخل ظرف را پر از آب کنید و سپس یک مشت نمک داخل آب بریزید و بگذارید یک شب بماند. فردای آن روز ظرف را روی آتش بگذارید و اجازه دهید محلول آب و نمک جوش بیاید. با این کار از شر آثار سوختگی بر روی ظروفتان خلاص می‌شوید. اگر پس از شستشو، لکه ها به طور کامل پاک نشدند، این کار را یک بار دیگر نیز تکرار کنید.

۴. خاموش کردن آتش روی اجاق گاز
اگر قابلمه یا ماهیتابه تان روی اجاق گاز آتش گرفت، به سرعت اجاق را خاموش کنید، و سپس روی آتش نمک یا جوش شیرین بپاشید. هرگز به جای نمک یا جوش شیرین، از شکر، بکینگ پودر یا آرد استفاده نکنید.

۵. برای آب کردن یخ‌های پیاده‌رو
در فصل سرما پیش از بارش برف و باران شدید، روی پیاده رو یا هر مکان سرباز در اطراف خانه تان سنگ نمک قرار دهید. این کار باعث می‌شود یخ هرگز به زمین نچسبد؛ به ویژه اگر زمین تان از جنس بتون باشد.

۶. پاک کردن لکه های قهوه یا چای
برای پاک کردن لکه های قهوه یا چای از فنجان ها یا لیوان های سفالی و چینی، آنها را با نمک یا خمیر نمک و سرکه‌ی سفید بسایید. لکه ها و حلقه های روی گلدان ها را که در اثر آب به جای می مانند نیز می توان با مالیدن نمک پاک کرد. اگر دریچه ی گلدان بسیار تنگ است و دست داخل آن نمی‌رود، آن را پر از محلول غلیظ آب و نمک کنید و محکم تکان دهید؛ و بعد از مدتی بشویید.

۷. تسکین درد ناشی از کشیدن دندان
شستن دهان با محلول آب گرم و نمک بعد از کشیدن دندان باعث تسکین و آرامش درد می‌شود. نمک باکتری های دهان را از بین می برد و آب نیز مانده های غذا را از دهان می‌شوید. این کار برای تسکین درد لثه ها نیز مفید است.

۸. تسکین سوزش ناشی از گزش حشرات
با آب و نمک خمیر درست کنید و آن را ده دقیقه روی محل گزش حشره بگذارید. برای جلوگیری انتقال بیماری، حتما پیش از این کار محل گزش را به خوبی بشویید.

۹. از بین بردن لیسه های باغچه
روی لیسه های باغ یا باغچه تان کمی نمک‌ بپاشید. این باعث می‌شود آنها آب بدن شان را از دست بدهند و از بین بروند.

۱۰. درست کردن ژله
برای این که ژله سریع تر آماده شود، ظرف ژله را در یک ظرف بزرگ تر بگذارید و اطراف آن را پر از قطعه های یخ و نمک کنید.

۱۱. برای دور کردن مورچه ها
یکی از خاصیت‌های معروف نمک این است که مورچه ها را از غذا و به طور کلی از خانه تان دور می‌کند. فقط کافی است کنار پنجره ها یا اطراف سبد میوه یا غذاها نمک‌ بپاشید، و دیگر هرگز این حشرات کوچکِ سیاه را نبینید.

 

۱۲. درمان بیماری ها با نمک
همچنین نمک‌ برای درمان برخی بیماری ها یا ناراحتی ها نظیر سندرم پای ورزشکاران نیز مفید است. برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری، شخص مبتلا باید هر دفعه به مدت پنج تا ده دقیقه پای خود را در محلولی از دو قاشق چایخوری نمک‌ در هر نیم لیتر آب قرار دهد. نمک پاها را نرم و لطیف می کند و باعث می شود داروهای ضدقارچ به شکلی موثرتر در آن نفوذ کنند.


سرماخوردگی نیز به کمک نمک‌ قابل درمان است. غرغره‌ی آب نمک گلودرد را تسکین می‌دهد، و گرفتگی بینی نیز با محلول آب و نمک‌ به نسبت یک قاشق چایخوری در هر نیم لیتر آب برطرف می شود؛ به این صورت که آب نمک را توسط قطره چکان داخل بینی بریزید، و سپس بینی را با فشار خالی کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/interesting1-applications1-salt.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه ای ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند.

 

يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه‌اي ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند. وقتي اسم تابه مي‌آيد شايد اولين چيزي که به ذهنمان مي‌رسد همان تابه‌هاي دسته‌بلند است اما اين روزها براي سرخ کردن غذا تابه‌هاي متنوعي در بازار موجودند که بد نيست به اين خانواده نيم‌نگاهي بيندازيد و اگر به يک تابه تازه نياز داريد، يکي از آنها را براي خريد در نظر بگيريد.

چدن يا طرح چدن؟
اگر به دنبال تابه‌هاي اصل چدني هستيد بايد بدانيد که يکي از ويژگي‌هاي آنها سنگيني بيش از حدشان است. شست‌وشوي ظرف چدني كار بسيار دشواري است و بلند کردن اين ظروف واقعا به کمي زور بازو نياز دارد. به همين دليل اين روزها تابه‌هايي به بازار آمده‌اند که کف آنها از لايه‌هاي نچسب تشکيل شده و شکل ظاهري آنها مشابه چدن است. اين تابه‌ها در حال حاضر طرفداران زيادي دارند و رنگشان مشکي با دسته فلزي يا آلياژ نسوز است.

مهارت های خرید ماهیتابه,آشنایی با خرید ماهیتابه

يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند


ويژه غذاهای چينی
يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند. چيني‌ها هنگام طبخ غذاهايشان سبزيجات و مواد غذايي را به مدت کوتاه و با حرارت زياد داخل اين تابه‌ها تفت مي‌دهند. به اين ترتيب غذا خيلي سرخ و برشته نمي‌شود و فقط بايد کمي نرم شوند. بنابراين ارزش غذايي سبزيجات بيشتر حفظ مي‌شود و براي سلامتي مفيد‌ترند. اگر به غذاهاي چيني علاقه‌منديد بهتر است يک تابه وُک داخل کابينت‌هايتان داشته باشيد. تابه‌هاي وُک هم از خانواده تابه‌هاي چدني هستند و حرارت را يکسان پخش مي‌کنند. البته جزو گران‌ترين گروه تابه‌ها محسوب مي‌شوند.

خرید ماهیتابه,راهنمای خرید ماهیتابه

یکی از ويژگی های ماهیتابه های چدنی سنگينی بيش از حدشان است


سراميکي سياه و سفيد
وقتي به کف اين تابه ها نگاه می کنيد خيلي شبيه سراميک نيستند. در واقع يک لايه پوشش سراميکي روي کف آنها قرار گرفته و رنگ آن هم سياه يا سفيد است. تابه‌هاي سراميکي مشابه تابه‌هاي تفلون خاصيت ضدچسبندگي دارند و بايد مراقب باشيد با اشياي تيز کفشان خط و خش نيفتد. بهتر است تابه هايی با رنگ روشن را انتخاب نکنيد. درست که در ابتدا ممکن است شيک و زيبا به نظر برسند ولي خيلي زود کفشان لک مي‌افتد و مدام مجبوريد با انواع سفید کننده آنها را تميز کنيد.

انواع جنس ماهیتابه,بهترین جنس های ماهیتابه

تابه های سراميکی مشابه تابه های تفلون خاصيت ضدچسبندگی دارند


تابه برای ماهی
بيشتر تابه‌هاي موجود در بازار گرد هستند اما تابه‌هاي مستطيل شکل هم پيدا می شود. اگر مي‌خواهيد ماهي را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلي بخريد که کف آن روکش نچسبي داشته باشد.

تکنیک های خرید ماهیتابه,اصول و نحوه خرید ماهیتابه

اگر می خواهيد ماهی را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلی یا بیضی بخريد


تابه لبه دار
گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانيد براي تهيه انواع خوراک يا پختن مرغ هم از آنها استفاده کنيد. تابه‌هاي لبه دار اين حسن را دارند که اگر داخل آنها روغن زيادي بريزيد هنگام هم زدن مواد روغن به در و ديوار نمی پاشد. برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند اين تابه‌ها مناسب تر هستند.

آشنایی با خرید ماهیتابه, خرید بهترین جنس ماهیتابه

برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند تابه های لبه بلند مناسب تر هستند


مخصوص کباب و استيک
تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر براي پخت استيک کاربرد دارند. اگر می خواهيد استيک خانگی بپزيد بهتر است حتما يکی از اين تابه ها هم داشته باشيد. جنس اين تابه‌ها معمولا تفلون يا چدني است. البته به اين تابه‌ها گاهي اوقات تابه گريل هم مي‌گويند چون براي کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم از آن استفاده مي‌شود. اين تابه روي گوشت شما خط های برشته شده ای ايجاد مي‌کند و شکل ظاهري غذا جالب تر می شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/frying-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



راهنمای خرید گوشت قرمز, روش های خرید گوشت قرمز

معمولا گوشت هایی با کیفیت پایین تر را طعم دار می کنند


گوشت قرمز یکی از مواد اولیه غذاهای ما ایرانی هاست. خرید گوشت قرمز خوب، سالم و تازه نکته های ساده ای دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.


گوشت های تازه و باز
گوشت های تازه و گرم که معمولا کشتار روز هستند، بیشتر مورد توجه و پسند مردم ما قرار دارند زیرا عطر و طعم این گوشت‌ها نسبت به گوشت‌های یخی بهتر است و به همین دلیل هم با استقبال تعداد بیشتری از مردم روبرو می شوند.


ضمن اینکه بافت گوشت تازه و گرم به خوبی حفظ می‌شود و خوردن آن حس خوبی را به مصرف‌کننده می‌دهد. گوشت‌های تازه و گرم در بیشتر میادین میوه و تره‌بار یا قصابی‌های سطح شهر عرضه می‌شوند. اگر مغازه‌ قصابی که قرار است گوشت را از آنجا تهیه کنید، تمام مجوزهای لازم بهداشتی و کاری را دارد و تحت‌نظر سازمان‌های دامپزشکی و بهداشتی کشور قرار داشته باشد، مشکلی از نظر خرید محصول از آنجا وجود نخواهد داشت.

گوشت های یخی
نکته مهمی که درباره گوشت های یخی وجود دارد، این است که متاسفانه در کشور ما شرایط مناسب برای نگهداری از این گوشت ها تا زمان مصرف و رسیدن به دست مصرف کننده رعایت نمی‌شود. یعنی پس از اینکه این گوشت ها در دمای منفی 45 درجه فریز می‌شوند، باید تا لحظه رسیدن به دست مصرف‌کننده در دمای 18- درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند. گاهی این شرایط دمایی هنگام حمل و نقل یا حتی در سردخانه‌ها به دلیل خرابی ماشین‌های حمل و نقل یا قطع و وصل برق در سردخانه‌ها حفظ نمی‌شود.


یعنی ممکن است دمای گوشت‌های یخی که باید به طور ثابت 18- درجه بماند، در زمان‌هایی از نگهداری در سردخانه یا هنگام حمل و نقل به 8- یا 10- درجه برسد و این دما مدام در نوسان باشد. همین امر باعث می‌شود که کیفیت چشایی و عطر و طعم گوشت های یخ زده نسبت به گوشت های تازه کمتر باشد. از طرف دیگر نوسان دمای انجماد در گوشت های یخی امکان رشد میکروارگانیسم‌ها را در این گوشت ها افزایش می‌دهد و همین مساله امکان فساد گوشت را بالا می برد.

ضمن اینکه قطره های خونابه‌ای که به دلیل نوسان دما از گوشت خارج می‌شود، می‌تواند باعث از بین رفتن مقداری از مواد مغذی محلول در آب گوشت شود. اصلا به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان برای باز کردن یخ گوشت آن را داخل آب داغ یا سرد قرار ندهید تا بخشی از ویتامین‌ها و پروتیئن گوشت از طریق هدر رفتن خونابه‌اش از بین نرود. البته ناگفته نماند که نوسان دما در زمان نگهداری گوشت یخی تا پیش از رسیدن آن به دست مصرف‌کننده به معنای از بین رفتن کامل مواد مغذی موجود در گوشت های یخی نیست.

به هر حال این گوشت ها هم می توانند با قیمت پایین‌تری که دارند، نیاز خیلی از خانواده‌های کم‌درآمد به گوشت قرمز را برآورده کنند. یکی از تفاوت‌های گوشت‌های یخی با گوشت‌های تازه هم این است که به دلیل نگهداری آنها به صورت فریزشده، انگل‌های احتمالی موجود در این گوشت‌ها که به طور احتمالی از دید بازرس‌های دامپزشکی دور مانده‌اند در شرایط انجماد از بین بروند.

گوشت های تکه ای بسته بندی
گوشت های تکه‌ای بسته بندی تازه و با قابلیت نگهداری 72 ساعت در یخچال، بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می‌شوند و مزایای آنها نسبت به گوشت‌های شقه‌ای موجود در قصابی‌ها این است که هر خانواده با توجه به نیاز خود (برای تهیه خورش، آبگوشت، سوپ یا ...) گوشتی که می‌خواهد را خریداری می‌کند. گوشت های بسته بندی که علامت استاندارد و مجوزهای لازم بهداشتی را دارند و در مکان های مجاز به فروش می رسند، مشکلی را برای مصرف کننده پیش نمی آورند.

متاسفانه گاهی برخی از خریدارها از متفاوت بودن کیفیت گوشت های بسته بندی شکایت دارند. مثلا می‌گویند که قسمت بالایی گوشتی که خریده‌اند، بسیار خوب و باکیفیت بوده اما قسمت‌های زیرین گوشت از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. یکسان‌ نبودن کیفیت گوشت‌های بسته‌بندی می‌تواند نوعی تقلب در صنعت گوشت محسوب شود و راه رهایی از آن هم ساده است.


شما می‌توانید با خرید گوشت‌های بسته‌بندی از مارک‌های مختلف و البته مجاز و معتبر، به این نکته پی ببرید که کیفیت گوشت کدام کارخانه بهتر است و همیشه از آن برند خاص، محصولات پروتئینی خود را تهیه کنید. ضمن اینکه بهتر است بدانید این گوشت‌ها یک مرتبه در کشتارگاه، یک مرتبه در قسمت بسته‌بندی و یک مرتبه هم هنگام تحویل به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وسیله دکتر دامپزشک بررسی می‌شوند و به همین دلیل می‌توان آنها را جزو سالم ترین و با کیفیت ترین گوشت ها محسوب كرد.

گوشت های چرخ کرده
بسیاری از مردم از سلامت گوشت‌های چرخ‌کرده موجود در بازار مطمئن نیستند و همیشه برایشان این سوال مطرح است که چرا قیمت یک کیلو گوشت چرخ‌کرده از یک کیلو گوشت گوساله تازه هم کمتر است. با این حال ادعا می‌شود که از گوشت گوسفند و گوساله برای تهیه این گوشت‌ها کمک گرفته شده است.


در واقع بیشتر مردم تصور می‌کنند که گوشت های چرخ کرده صنعتی از سلامت و کیفیت لازم برخوردار نیستند در صورتی که اصلا اینطور نیست. به عبارت ساده‌تر ما سلامت گوشت‌های چرخ کرده باز موجود در قصابی‌ها را به هیچ عنوان تایید و مصرف آنها را توصیه نمی‌کنیم اما در مورد گوشت‌های چرخ‌کرده صنعتی، بسته بندی شده و دارای مجوزهای لازم بهداشتی موضوع متفاوت است.

 


در واقع کارخانه‌های تولید این محصولات، گوشت تازه را به طور مستقیم از کشتارگاه‌ها و به قیمت بسیار کمتری (نسبت به خرید و مصرف خانگی) خریداری می‌کنند و از طرف دیگر هم وقتی محصولی مانند گوشت‌کرده یا روغن در اشل صنعتی تولید می‌شود، هزینه‌های تولید آن به مراتب پایین‌تر می‌آید و نتیجه‌اش هم این می‌شود که ما یک کیلو گوشت چرخ کرده را با قیمتی پایین‌تر از یک کیلو گوشت گوسفند یا گوساله در فروشگاه‌ها می‌بینیم. ضمن اینکه کیفیت و سلامت این گوشت‌ها هم توسط دامپزشک موردتایید قرار می‌گیرد

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips1-buying-meat.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

برخی از مردان ممکن است به ورزش علاقه مند باشند ، بنابراین بهترین هدیه برای آنها خرید یکی از وسایل ورزشی است ، گاهی اوقات مرد کتابخوان است و دوست دارد کتاب بخرد ، دیگری علاقه به وسایل الکترونیکی دارد و دیگری لوازم جانبی اتومبیل ندارد. با دانستن اینكه همسر یا همسرتان بیشتر به چه چیزی علاقه دارند ، برای آنها روز پدر و مادر هدیه بخرید.

در این مقاله ما نکاتی را برای خرید هدیه روز مرد ارائه می دهیم و شما باید بر اساس نیازها و خواسته های همسر خود هدیه ای مناسب تهیه کنید.

هدایای ورزشی

کمی کوهنوردی ، پیاده روی ، ماهیگیری ، بهترین هدیه برای مردان شنا و سایر ورزش های سبک و سنگین می تواند همزمان کار و استاندارد زندگی همسرتان را افزایش دهد و سلامت جسمی وی را بیشتر تضمین کند. به این فکر کنید که بیشتر به کدام ورزش علاقه دارد یا کدام ورزش گروهی را در خاطرات جوانی با دوستانش بیشتر به یاد می آورد. پیشنهاد ما این است که کوله پشتی ، شلوارک ورزشی ، گرم شدن و کفش کوهنوردی و ورزشی و تجهیزات ورزشی را که شوهرتان بیشتر به آنها علاقه دارد ، در نظر بگیرید. همچنین ، اگر پدر شما بازنشسته است ، یک لباس ورزشی می تواند برای پیاده روی های صبحگاهی او عالی باشد.

هدایای فنی

اگر پدر و شوهرتان به کارهای خانه علاقه مند هستند و هیچ کس آنها را به عنوان کارهای شخصی خود قبول نمی کند ، جعبه ابزار بهترین هدیه ای است که می توانید به عنوان هدیه روز پدر بخرید.

هدیه برای لباس

پیراهن و شلوار یکی از آن گزینه هایی است که شما نمی دانید چه چیزی بخرید ، اما آنها را انتخاب کنید. لباس برای موارد مختلف معمولاً پرفروش ترین وسیله است و این تکرار می تواند شما را خسته کند. اگر می خواهید این مورد را انتخاب کنید ، از این تکرار مداوم یک فرصت استثنایی ایجاد کنید و یک مدل یا رنگ متفاوت برای آن بخرید. .



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نکته های خانه داری,مهارت های زندگی

موزها را به صورت دسته ای کنار هم نگه داری نکنید

 

ظروف پلاستیکی جزو ظروف پر کاربردی هستند که در هر خانه ای وجود دارند. بسته بودن درب ظروف پلاستیکی باعث بدبو شدن آنها می شود و شما با یک راه حل ساده می توانید از آن جلوگیری کنید.

 برای پیشگیری از بد بو شدن ظروف پلاستیکی درب بسته ای که هوا وارد آن ها نمی‌شود، مقداری نمک درون آنها بریزید.

 

 قسمتی از روکش چوب های روکش دار جدا شده است؟
خودتان را ناراحت نکنید، از چسب تیوبی استفاده کنید و آن را دوباره بچسبانید و 24 ساعت یک جسم سنگین روی آن قرار دهید تا از چسبیدن آن مطمئن شوید.


 اگر غذای‌ تان ته گرفته و بوی سوختگی می‌دهد نگران نشوید بلکه مقدار سالم غذا را جدا کرده و درون قابلمه دیگری بریزید و درون ظرف مقداری شکر بریزید و به پختن ادامه دهید فقط مراقب باشید شکر را تا اندازه ای بریزید که غذا طعم شیرین به خود نگیرد. شکر طعم سوختگی را از بین می برد.

 

 اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به لوازم چوبی شما آسیب وارد می آورد. در چنین مواقعی بهتر است از هر نوع روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود.


 اگر برنج‌ تان بوی سوختگی به خود گرفته، روی برنج به مدت 10 - 5 دقیقه چند تکه نان قرار دهید تا بوی سوختگی را به خود جذب کند. فقط مراقب باشید هنگام کشیدن غذا در بشقاب، برنج های سوخته ته قابلمه را استفاده نکنید.

 اگر از تازه بودن تخم‌ مرغ‌ تان مطمئن نیستید آن‌ ها را درون کاسه بزرگی از آب بریزید، اگر زیر آب قرار گرفتند یعنی تازه هستند و اگر در آب یکوری شده و کج شدند به این معناست که زیاد تازه نیستند و باید سریع تر مصرف شوند و اگر در آب معلق شدند یعنی دیگر تازه نیستند.

 برای از بین بردن مورچه ها از آشپزخانه، باید لانه آن ها را پیدا کرده و جلوی آن را با وازلین مسدود کنید.

 

 اگر به طور مرتب وسایل چوبی را تمیز نکنید، حشرات موذی از فرصت استفاده می کنند و در بهار و اوایل تابستان تخم ریزی می کنند که اگر تعداد آن ها زیاد باشد باید از مواد مؤثرتری برای سم پاشی استفاده کنید. وسایل چوبی برخلاف شما گرما را حتی در زمستان هم دوست ندارند. شوفاژ را هم خیلی تحمل نمی کنند و از تهویه به خاطر تغییراتی که در دما ایجاد و هوا را خشک می کند، خوششان نمی آید، پس به دادشان برسید و با تمیز کردن آن ها به طول عمرشان بیفزایید.

 موزها را به صورت دسته ای کنار هم نگه داری نکنید چرا که آن ها گازهایی را از خود متصاعد می‌کنند که باعث می شود به سرعت رسیده شوند و از حالت تازگی بیرون آیند.

 

 

 برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.

 

 

 تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.


 پاک کردن شیشه ها در شهرهای غبار آلود دشوار است. برای اینکه شیشه ها کاملا براق و تمیز شوند مقداری از مخلوط آب و الکل روی شیشه ها بکشید سپس با پارچه نرم و بدون کرک خشک کنید. شیشه ها کاملا براق می شوند.


 اگر آشپزخانه شما کوچک است و می خواهید دیوارها و سقف آن را بشویید کافی است که یک قابلمه آب را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید تا آشپزخانه مملو از بخار شود بعد با اسفنج یا ابر تمام دیوارها را پاک کنید و برای پاک شدن بهتر آنها هرچند لحظه یک بار اسفنج را در آب ولرم و پودر رختشویی بفشارید.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/full1-fledged-goodwife1.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه ای ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند.

 

يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه‌اي ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند. وقتي اسم تابه مي‌آيد شايد اولين چيزي که به ذهنمان مي‌رسد همان تابه‌هاي دسته‌بلند است اما اين روزها براي سرخ کردن غذا تابه‌هاي متنوعي در بازار موجودند که بد نيست به اين خانواده نيم‌نگاهي بيندازيد و اگر به يک تابه تازه نياز داريد، يکي از آنها را براي خريد در نظر بگيريد.

چدن يا طرح چدن؟
اگر به دنبال تابه‌هاي اصل چدني هستيد بايد بدانيد که يکي از ويژگي‌هاي آنها سنگيني بيش از حدشان است. شست‌وشوي ظرف چدني كار بسيار دشواري است و بلند کردن اين ظروف واقعا به کمي زور بازو نياز دارد. به همين دليل اين روزها تابه‌هايي به بازار آمده‌اند که کف آنها از لايه‌هاي نچسب تشکيل شده و شکل ظاهري آنها مشابه چدن است. اين تابه‌ها در حال حاضر طرفداران زيادي دارند و رنگشان مشکي با دسته فلزي يا آلياژ نسوز است.

مهارت های خرید ماهیتابه,آشنایی با خرید ماهیتابه

يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند


ويژه غذاهای چينی
يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند. چيني‌ها هنگام طبخ غذاهايشان سبزيجات و مواد غذايي را به مدت کوتاه و با حرارت زياد داخل اين تابه‌ها تفت مي‌دهند. به اين ترتيب غذا خيلي سرخ و برشته نمي‌شود و فقط بايد کمي نرم شوند. بنابراين ارزش غذايي سبزيجات بيشتر حفظ مي‌شود و براي سلامتي مفيد‌ترند. اگر به غذاهاي چيني علاقه‌منديد بهتر است يک تابه وُک داخل کابينت‌هايتان داشته باشيد. تابه‌هاي وُک هم از خانواده تابه‌هاي چدني هستند و حرارت را يکسان پخش مي‌کنند. البته جزو گران‌ترين گروه تابه‌ها محسوب مي‌شوند.

خرید ماهیتابه,راهنمای خرید ماهیتابه

یکی از ويژگی های ماهیتابه های چدنی سنگينی بيش از حدشان است


سراميکي سياه و سفيد
وقتي به کف اين تابه ها نگاه می کنيد خيلي شبيه سراميک نيستند. در واقع يک لايه پوشش سراميکي روي کف آنها قرار گرفته و رنگ آن هم سياه يا سفيد است. تابه‌هاي سراميکي مشابه تابه‌هاي تفلون خاصيت ضدچسبندگي دارند و بايد مراقب باشيد با اشياي تيز کفشان خط و خش نيفتد. بهتر است تابه هايی با رنگ روشن را انتخاب نکنيد. درست که در ابتدا ممکن است شيک و زيبا به نظر برسند ولي خيلي زود کفشان لک مي‌افتد و مدام مجبوريد با انواع سفید کننده آنها را تميز کنيد.

انواع جنس ماهیتابه,بهترین جنس های ماهیتابه

تابه های سراميکی مشابه تابه های تفلون خاصيت ضدچسبندگی دارند


تابه برای ماهی
بيشتر تابه‌هاي موجود در بازار گرد هستند اما تابه‌هاي مستطيل شکل هم پيدا می شود. اگر مي‌خواهيد ماهي را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلي بخريد که کف آن روکش نچسبي داشته باشد.

تکنیک های خرید ماهیتابه,اصول و نحوه خرید ماهیتابه

اگر می خواهيد ماهی را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلی یا بیضی بخريد


تابه لبه دار
گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانيد براي تهيه انواع خوراک يا پختن مرغ هم از آنها استفاده کنيد. تابه‌هاي لبه دار اين حسن را دارند که اگر داخل آنها روغن زيادي بريزيد هنگام هم زدن مواد روغن به در و ديوار نمی پاشد. برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند اين تابه‌ها مناسب تر هستند.

آشنایی با خرید ماهیتابه, خرید بهترین جنس ماهیتابه

برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند تابه های لبه بلند مناسب تر هستند


مخصوص کباب و استيک
تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر براي پخت استيک کاربرد دارند. اگر می خواهيد استيک خانگی بپزيد بهتر است حتما يکی از اين تابه ها هم داشته باشيد. جنس اين تابه‌ها معمولا تفلون يا چدني است. البته به اين تابه‌ها گاهي اوقات تابه گريل هم مي‌گويند چون براي کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم از آن استفاده مي‌شود. اين تابه روي گوشت شما خط های برشته شده ای ايجاد مي‌کند و شکل ظاهري غذا جالب تر می شود.

آشنایی با خرید ماهیتابه, خرید بهترین جنس ماهیتابه

تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر برای پخت استيک کاربرد دارند


درشيشه ای ها
گاهي هنگام پخت برخي از غذاها در ماهيتابه لازم است براي مدتي در تابه را ببنديد. اينجاست که اگر در شيشه ای داشته باشيد بهتر است چون می توانيد غذای درحال پخت را ببينيد. برخي از تابه‌ها در ندارند. می توانيد يک در تک را جدا بخريد. اگر هم سرويس قابلمه بخريد که به طور حتم در يکي از قابلمه‌ها اندازه ماهيتابه مي‌شود. به هر حال اگر داشتن در برايتان مهم است هنگام خريد به اين نکته توجه کنيد.

راهنمای خرید ماهیتابه،مهارت های خرید ماهیتابه

برای پخت غذاهایی که لازم است در داشته باشند ماهیتابه در دار بخرید

 


تابه رژيمی
معمولا دو طرفه هستند و هنگام پخت و پز درها روی هم بسته و کاملا قفل می شوند. در نتيجه با کمک بخار آب و بدون نياز به آب و روغن، غذاهايی مانند مرغ و ماهی را خيلی زود برای خوردن آماده می کنند. البته اگر بعد از خريد از دو طرفه بودن تابه راضي نبوديد مي‌توانيد با باز کردن لولاي مياني تابه‌ها را از هم جدا کنيد و دو تابه معمولي داشته باشيد. در بعضي از مدل‌ها يکي از تابه‌هاي شياردار است که براي تهيه غذاهايي مانند استيک بيشتر کاربرد دارد. تابه‌هاي رژيمي در دو اندازه مختلف ديده مي‌شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/frying-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



این بخش از راهنمای ژست عکاسی ایده هایی برای عکاسی از آقایان است و شباهت زیادی به ژست هایی دارد که در مطلب ژست های عکاسی برای خانم ها آورده بودیم. وقتی از کسی عکاسی می کنید چه خانم، چه آقا بسیار مهم است که سلیقه او را در عکاسی بپرسید. آیا می خواهد در عکس قوی دیده شود یا جدی و یا آرام و ریلکس؟ هم نوع ژست فرد در پیامی که عکس منتقل می کند موثر است و هم زاویه دوربین عکاسی.

 

اگر از زاویه پایین عکس بگیرید عکس جدی تر و رسمی تری به دست خواهید آورد. از طرف دیگر از نظر خیلی ها عکس از زاویه بالا جذاب تر خواهد بود. مهم این است که به فرد قدرت انتخاب بدهید.

 

عکس های هد شات استاندارد یا کلوز آپ

یک نمونه عکس هدشات کلاسیک که از زاویه بالا گرفته شده است. در این ژست به فرد اجازه دهید کاملا ریلکس باشد کمی به سمت جلو خم شود و زاویه دیدش به سمت بالا باشد.

 

ژست های عکاسی برای آقایان, ژست های ویژه عکاسی

یک نمونه عکس هدشات کلاسیک که از زاویه بالا گرفته شده است

 

ژست دست به سینه

برای این که فرد در عکس قوی تر دیده شود و ابهت بیشتری داشته باشد از او بخواهید دست به سینه بایستد لبخند نزند و تا جایی که می تواند جدی باشد.

 

ژست های عکاسی,راهنمای ژست های عکاسی

ژست دست به سینه در عکس، فرد را در عکس قوی تر نشان می دهد

 

این عکس کلوزآپ یکی دیگر از ژست های کلاسیک مردانه در حالت دست به سینه است.

 

آشنایی با تکنیک های عکاسی, ژست های متفکرانه عکاسی

عکس کلوزآپ یکی دیگر از ژست های کلاسیک مردانه در حالت دست به سینه است

 

ژست دست به کمر

اگر می خواهید فرد در عکس کاملا ریلکس دیده شود از او بخواهید دست به کمر بایستد یا این که انگشت شست را داخل جیبش قرار دهد.

 

نکاتی برای عکاسی آقایان,نکته هایی برای عکس گرفتن آقایان

اگر می خواهید فرد در عکس کاملا ریلکس دیده شود از او بخواهید دست به کمر بایستد

 

می توانید از او بخواهید که هر دو دست را روی کمر قرار دهد تا بیشتر در عکس ریلکس به نظر بیاید.

 

ژست های ویژه عکاسی, ژست های عکاسی ایستاده

قرار دادن هر دو دست روی کمر در عکس ریلکس تر به نظر می آیند

 

در این ژست از فرد بخواهید یکی از دست ها را داخل جیب و دست دیگر را مقابل شکم قرار دهد.

 

ژست متفکرانه

 

در این ژست فرد باید دست را زیر چانه قرار دهد. شاید احساس خوبی نسبت به این ژست نداشته باشید اما نتیجه خوبی از آن به دست خواهد آمد.

 

راهنمای ژست های عکاسی,ژست های عکاسی برای آقایان

در ژست متفکرانه فرد باید دست را زیر چانه قرار دهد

 

ژست نشسته پشت میز

پشت میز می توانید ژست های مختلفی را امتحان کنید و یکی از آن ها به سادگی تصویری است که در پایین می بینید.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/gesture1-photography2-men2.html



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



در این مطلب شما را به نمونه هایی از آموزش ها و مدل های تزیین کیف ساده را گردآورده ایم. می توانید از آن ها ایده بگیرید.

 

آموزش تزیین کیف,مدل های تزیین کیف
تزیین کیف دستی,تزیین کیف مشکی ساده

ایده هایی برای تزیین کیف

 

روش تزیین کیف ساده,تزیین ساده ی کیف
راههای تزیین کیف,آموزش تصویری تزیین کیف

تزیینات زیبای کیف

 

مدل های تزیین کیف,ایده هایی برای تزیین کیف
تزیین کیف مشکی ساده,آموزش تزیین کیف

تزیین کیف دستی

 

تزیین کیف ساده,روش تزیین کیف ساده
تزیین ساده ی کیف,راههای تزیین کیف

آموزش تزیین کیف

 

راههای تزیین کیف,تزیین کیف مشکی ساده
آموزش تصویری تزیین کیف,تزیین کیف دستی

مدل تزیین کیف مجلسی

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/artifice/education-decoration-kiev-simple-handicrafts.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



برای تغییر دادن لباس هایتان باید خلاقیت داشته باشید و به راحتی لباس های قدیمی تان را تبدیل به لباس جدید کنید.

 

تبدیل لباسها به یکدیگر,ایده برای تغییر لباسهای قدیمی

ایده برای تغییر لباسهای قدیمی

 

خلاقیت در تغییر لباس,تبدیل لباس کهنه به نو
تغییر لباس های قدیمی,تغییر لباس کهنه

خلاقیت در تغییر لباس

 

تغییر لباس قدیمی به مدرن,ایده هایی برای تغییر لباس
ایده برای تغییر لباسهای قدیمی,تبدیل لباس قدیمی به جدید

تبدیل لباس کهنه به نو

 

 

تبدیل لباس کهنه به نو,تبدیل لباسها به یکدیگر
تبدیل مانتو کهنه به نو,تغییر لباس های قدیمی

تبدیل لباسها به یکدیگر

 

تغییر لباس کهنه,تغییر لباس قدیمی به مدرن

تبدیل لباس قدیمی به جدید

 

تغییر لباس قدیمی به مدرن,تبدیل لباس کهنه به نو
ایده هایی برای تغییر لباس,خلاقیت در تغییر لباس

تبدیل مانتو قدیمی به جدید

 

تبدیل لباسها به یکدیگر,ایده برای تغییر لباسهای قدیمی
خلاقیت در تغییر لباس,تبدیل لباس کهنه به نو

تبدیل مانتو به لباس

 

 

تغییر لباس های قدیمی,تغییر لباس کهنه
تغییر لباس قدیمی به مدرن,ایده هایی برای تغییر لباس

تغییر لباس های قدیمی

 

ایده برای تغییر لباسهای قدیمی,تبدیل لباس قدیمی به جدید
تبدیل لباس کهنه به نو,تبدیل لباسها به یکدیگر

تغییر لباس کهنه

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/artifice/old1-wear5-modern5.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

ایده‌های کلی برای خرید پسندیده ترین کادو زایش برای پسر
هدایای منحصر به فرد
به‌طور کلی پسرها اخ دارند چیزی را هدیه بگیرند که قبلا نداشته اند.

کادوهای خنده دار برای تولد
کادوهای خنده دار دائم به یادماندنی هستند. فلذا شما می‌توانید چیزی را به عنوان کادو به او بدهید که خنده بر لبش بیاورد.

هدایای تناسب اندام
پسرها در سن نوجوانی و جوانی بیشتر به فکر تناسب اندام خویش هستند. پس شما می‌توانید یک کادوی پیوسته با تناسب اندام به او هدیه دهید. همانند عضویت در باشگاه ورزشی، وسایل دیجیتال تناسب اندام و …

هدایای جذاب
باید چیزی را به عنوان کادوی زایش برای پسران بخرید که متناسب با سن و سلیقه شان جذابیت نیز داشته باشد.

کادوی زایش بر بنیاد مد روز
پسرهای جوان همیشه به تعقیب چیزهای مدرن و مطابق مد روز هستند پس شما باید هنگام خرید کادو این نکته را نیز مد نظر داشته باشید چیزی که می‌خرید به روز هست یا خیر.

در پیوستگی لیستی از کادوهای تولد پسرانه پسندیده برای گونه ها سلیقه‌ها را به شما شناسایی می‌کنیم.

ایده کادو تولد برای پسر های نوجوان و جوان
1) کوله پشتی مسافرتی
برای پسرانی که زیاد اهل تفریح، مسافرت و کوه رفتن هستند کوله پشتی کادوی تولد مناسبی است. با این هدیه او در درازا مسافرت و تفریح دائما به یاد شما می‌افتد.

کادو زایش برای پسر-کوله پشتی مسافرتی-هدیه کاربردی و سودمند برای پسرها
2) دفترچه یادداشت با جلد چرم
این یک کادوی زایش شیک و جذاب است. اگر که او به نویسندگی علاقه داشته باشد از این هدیه شما دلشاد می‌شود در غیر این صورت هم شما می‌توانید با چنین هدیه ای او را دلگرمی به نوشتن کنید.

کادو زایش برای پسر-دفترچه یادداشت با جلد چرم-هدیه تولد به یادماندنی برای همه
3) کجت لیوان جادویی
خوردن قهوه و چایی هر روز صبح برای اکثر آقایان یک فرمایش بایسته است. یک لیوان جادویی که با گرما تغییر رنگ می‌دهد خوردن چایی و قهوه را لذت تقسیم تر می‌کند.بنابراین می‌تواند کادوی جالبی برای پسر های علاقه مند به چایی و قهوه باشد.

کادو زایش برای پسر-لیوان جادویی-هدیه جالب و اخ داشتنی برای زایش پسرها
4) سرکلیدی
اگر به دنبال یک کادوی تولد پسرانه ارزان ولی به یاد پایدار گذاشتن هستید؛ کادو تولد برای پسر 22 ساله چه بخریم؟ یک سرکلیدی فولادی با یک پیام حک شده بر روی آن می‌تواند یک هدیه پسندیده و ارزان برای بیان عشق و محبت شما نسبت به پسر مورد نظرتان باشد.

کادو زایش برای پسر-سرکلیدی حکاکی شده-کادوی تولد ساده و ماندگار برای آقایان
5) کیف لپ تاپ چرم
کیف لپ تاپ یک کادوی زایش پسندیده برای آقایانی است که دائما با لپ تاپ راز و شغل دارند و همیشه و کل جا لپ تاپشان را همراه خود می‌برند. بنابراین می‌توان گفت که این یک کادوی تولد شیک و کاربردی برای پسرهای جوان و بزرگسال و وانگهی آقایان است.

کادو زایش برای پسر-کیف لپ تاپ- کادوی تولد کاربردی و مفید و جذاب برا آقایان و پسرها
6) دستبند تناسب اندام
این یک هدیه زایش عالی برای همه پسرهایی است که به تناسب اندام خود اهمیت فوقانی می‌دهند و به تعقیب راهی برای کاهش وزن خویش هستند.

کادو زایش برای پسر-دست بند تناسب اندام-کادوی زایش نوین و پسندیده برای پسرها
7) وسایل شخصی
وسایلو لوازم شخصی نیز می‌تواندد هدیه زایش مناسبی برای پسرهای جوان و بزرگسال باشد. این لوازم شخصی می‌تواند یک مجموعه کامل از لوازم آرایشی و بهداشتی مانند ریش تراش، کرم نمدار کننده، ادکلن و … باشد.

امروزه داشتن ریش مطابق مد روز نشانه‌ی جذابیت و زیبایی برای مردان و پسران جوان است. اگر پسر مورد عقیده شما هم چنین عقیده‌ای دارد و همیشه ریش می‌گذارد؛ یک ژل نرم کننده ریش نیز می تواند ایده جالبی به عنوان کادوی تولد او باشد.

8) جوراب طرح دار
اگر به تعقیب یک هدیه زایش خنده دار و سرگرم کننده هستید؛ یک زوج جوراب با طرح و یا یک پیام طنز می‌تواند ایده زیاد جالبی باشد. مطمئنا هیچ آدم چشمداشت ندارد که به عنوان هدیه تولد یک جوراب آن هم چنین جورابی کادو بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 روش های ثروتمند شدن,راهنمای ثروتمند شدن

با این کارها احساس ثروتمندی کنید

 

موفق بودن نیازمند نوعی ذهنیت خاص است. به دست آوردن ذهنیت میلیاردری آسان است؛ فقط کافی است از افراد ثروتمند الگوبرداری کنید.

زیاد برنامه‌ریزی نکنید؛ فقط عمل کنید

بعضی مواقع خود را موفق «فرض» کنید: زمانی می خواهید کاری کنید، برای آن برنامه ریزی کنید و در این کار هم افراط می کنید، مثلا کاغذ بزرگی برمی‌دارید و آن را با برنامه های آینده‌ی خود سیاه می کنید. اگر شما هم به این مشکل مبتلا هستید، راه حلی برای شما داریم. آماده‌اید؟ اول شلیک، بعد نشانه گیری.

 

بله، این دقیقا برخلاف تمریناتی است که در میدان تیر سربازی به شما آموزش داده‌اند. ما می‌گوییم اول آتش، بعد نشانه‌گیری. در واقع اشکال کار اینجاست که وقت خود را بیش ازحد صرف نشانه گیری می کنید، آنقدر زیاد که اصلا ماشه را نمی چکانید. اگر سربازی رفته باشید و روی خاک های میدان تیر دراز کشیده باشید، می دانید که هرچه بیشتر نشانه بگیرید، دست تان هم بیشتر می لرزد. پس به جای اینکه فکر و ذهن خود را درگیر این کنید که بزنید وسط هدف، تفنگ را سریع در دست بگیرید و یک نگاه تند و سریع هم به هدف بیندازید و بعد: آتش. اگر بخواهید از این دستورالعمل فراتر بروید و دقت بیشتری به خرج بدهید، با شکست روبه رو خواهید شد.

 

باور کنید امکان ثروتمند شدن وجود دارد

راه‌های زیادی برای به دست آوردن پول وجود دارد. تنها باید این باور را در خود پرورش دهید که "شما لیاقت کسب ثروت را دارید" هر چیزی ممکن است. اما قبل از آنکه چنین اتفاقی بیفتد، باید باورهای خود را شکل دهید.

 

نسبت به داشته هایتان شکرگزار باشید

در صورتی که نشسته اید و به این موارد فکر می کنید، "من خانه ام را دوست ندارم، ای کاش خانه بزرگتری داشتم" یا "من از رانندگی با این ماشین خجالت می‌کشم و دیگر تحمل ندارم تا ماشین جدیدی پیدا کنم"، در این صورت شما با افکار منفی، ارتعاشات منفی را ارسال می کنید. بر طبق قانون جذب، افکار منفی هیچگونه مورد مثبتی را ایجاد نخواهد کرد. در عوض شما باید نسبت به خانه و اتومبیل خود احساس رضایت داشته باشید. باید نسبت به این که سقفی بالای سر شما قرار دارد و تختی که برای خوابیدن در اختیار شما هست یا غذایی که روی میز شما وجود دارد، سپاسگزار باشید. هر چه نسبت به داشته‌های خود سپاسگزار باشید، احتمال دارد موارد بیشتری را جذب نمایید.

 

افراد ثروتمند باور دارند شروع یک بیزینس، سریع ترین راه کسب ثروت است

مردم عادی و معمولی فکر می‌کنند که شروع یک بیزینس یک کار پرخطر و مخاطره آمیز است. حقیقت این است که داشتن یک شغل، امن‌تر از راه اندازی یک بیزینس به صورت شخصی نخواهد بود. افرادی که برای خودشان کار می‌کنند این قدرت را دارند که فعالانه بیزینس خود را پیگیری نمایند و درآمد خود را افزایش دهند. البته، برای شروع یک بیزینس ریسک‌هایی وجود دارد، اما افراد ثروتمند می‌دانند که بزرگترین ریسک این است که روی خود شرط بندی کنند.

 

"در حالی که افراد ثروتمند اقدام به راه اندازی کسب و کار خود می‌کنند و در نتیجه سودهایی از راه اندازی آن می‌برند، مردم عادی به دنبال کسب و کاری ثابت هستند و بنابراین، این شانس را نخواهند داشت که برای خود فرصت خلق ثروت را ایجاد کنند. افراد عادی با ثبات مالی که از طریق مشاغل کم درآمد و افزایش حقوق سالانه‌ای که به دست می آورند، زندگی خود را تضمین می کنند.

 

روش های ثروتمند بودن,نکاتی برای ثروتمند بودن

افراد ثروتمند شروع یک بیزینس را، سریع ترین راه کسب ثروت می دانند

 

کارهایی که باعث می شود احساس ثروتمندی کنید
برای اینکه ثروتمند باشید همیشه لازم نیست یک حساب بانکی پر از پول داشته باشید! با لذت بردن از کوچک ترین چیزها در زندگی می توان احساس ثروتمند بودن کرد. پس امروز نگران حساب بانکی خود نباشید و کارهایی که باعث می شود احساس کنید ثروتمندترید را انجام دهید.

 

مرتب کردن و سازماندهی کمدها
حتما برای شما هم پیش آمده که با تماشای کمد لباس های افراد ثروتمند به آنها حسادت کرده باشید! کمدی پر از لباس های شیک و رنگارنگ که زندگی آنها را لوکس تر نشان می دهد. بد نیست بدانید چیزی که بیش از پول در این مساله مطرح است یک زندگی مرتب و منظم است، کمدی که لباس ها در آن به ترتیب، اتوکشیده و منظم چیده شده اند جلوه بیشتری از کمد نامرتب با لباس های چروک دارد وقتی به چنین کمدی نگاه می کنید ناخودآگاه آن شخص را ثروتمندتر می بینید در حالیکه می توانید با مرتب کردن کمد لباسها و نظم و ترتیب دادن به آن، از خود چهره ثروتمندتری بسازید.

 

ثروتمند بودن,احساس ثروتمند بودن

کمدی پر از لباس های شیک و رنگارنگ که زندگی آنها را لوکس تر نشان می دهد

 

داشتن یک باغچه کوچک اختصاصی

جالب است بدانید برخی از محققان معتقدند وقتی یک باغچه کوچک در خانه دارید و می توانید در آن گیاهانی بکارید که در غذا پختن به شما کمک می کند، حتی بدون خارج شدن از خانه و خرید کردن احساس خوبی خواهید داشت. هرچند در زندگی آپارتمان نشینی شاید کاشتن برخی از این گیاهان و نگهداری از آنها سخت باشد اما همیشه رسیدگی به گل و گیاه، حتی اگر هیچ محصولی نیز به شما تحویل ندهد، احساس بهتری به شما خواهد داد.

 

احساس ثروتمند شدن,نشانه های ثروتمند شدن

می توانید در باغچه تان گیاهانی بکارید که در غذا پختن به شما کمک می کند

 

خوردن صبحانه ای مفصل و خوشمزه

اکثر ما بیشتر روزهای هفته را سر کار هستیم و فرصت خوردن صبحانه ای مفصل با دوستان نداریم. بد نیست گاهی اوقات این فرصت را به خود بدهید که صبحانه ای مفصل خارج از خانه بخورید و زمانی را با دوستان بگذرانید. وقتی صبحانه آماده می خورید کمی احساس ثروت و قدرت بیشتری خواهید داشت تا زمانیکه خودتان صبحانه آماده می کنید.

 

نحوه سفرکردن,روش هایی برای احساس ثروتمند بودن

هرزگاهی این فرصت را به خود بدهید که صبحانه ای مفصل خارج از خانه بخورید

 

استفاده از گل های تازه در فضای خانه

نه تنها گل های تازه و رنگارنگ به چهره و فضای خانه رونق بیشتری می دهند بلکه باعث می شوند روح و ذهن شما آزادتر شود. گیاهان با خستگی مبارزه می کنند و باعث می شوند تمرکز و توجه بیشتری به کارها داشته باشید. بد نیست برای خود گل یا گلدان بخرید و در اتاق قرار دهید. این کار باعث می شود فضای خانه زنده دیده شود و احساس بهتری داشته باشید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/things2-make1-feel2-rich.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

نکاتی ایمنی در آتش سوزی, راهنمای آتش سوزی

راهکارهایی برای فرار از آتش سوزی

 

در این مطلب ما راهنمایی هایی را به شما ارائه می دهیم که به شما این امکان را می دهد تا از یک آتش سوزی ایمن و سالم خارج شوید. در حالی که استرالیا از آتش سوزی با سرعت بی سابقه ای رنج می برد، فکر کردیم در صورت اضطراری باید آماده شویم.

در صورت بروز یک فاجعه طبیعی، مانند آتش سوزی، می توانید فرار کنید. همیشه 3 گزینه ممکن برای فرار در نظر داشته باشید، جوانب مثبت و منفی را فوراً در نظر بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بدون اتلاف وقت، پس از انتخاب اولین گزینه را انجام بدهید اگر اولین گزینه کار نکند، می توانید گزینه دوم را انتخاب کنید.

 

1. سعی کنید همیشه از آتش دور شوید. برای فرار از آتش نزدیک شدن از جهت باد به عنوان راهنما استفاده کنید.

اگر باد به سمت آتش می وزد، باید به سمت مخالف باد حرکت کنید. اما اگر باد از پشت و به سمت شما می وزد، باید به سمت چپ یا راست خود، عمود بر آتش حرکت کنید. به این ترتیب شما هم از شعله های آتش و هم از جرقه هایی که در مسیر باد می پاشد دور خواهید شد.

 

نکاتی ایمنی در آتش سوزی,راهنمای آتش سوزی

هنگام آتش سوزی به سمت مخالف باد حرکت کنید

 

2. لباس خود را مرطوب نگه دارید.

اگر در اتومبیل هستید، دراز بکشید، خود را با یک پتو یا روتختی مرطوب بپوشانید و بینی و دهان خود را با یک پارچه مرطوب بپوشانید تا به شما در تنفس کمک کند. اگر در خانه هستید، مطمئن شوید که همه درها و پنجره ها بسته است.با حوله و پتو درزهای زیر درها را بپوشانید تا از ورود دود به خانه جلوگیری شود. و کل لباس هایتان را خیس کنید.

 

راهکارهایی برای وقوع آتش سوزی, نکاتی هنگام وقوع آتش سوزی

خود و لباس تان را خیس کنید

 

3. به دنبال قسمتی بزرگ و وسیع باشید که غیر قابل اشتعال باشد.

 

اصولی زمان وقوع آتش سوزی,راههای نجات از آتش سوزی

به مکانی غیر قابل اشتعال بروید

 

4- در نزدیکی یا در آب (دریا، دریاچه یا رودخانه) بروید.

 

راهکارهای ایمنی در آتش سوزی, نکاتی ایمنی در آتش سوزی

خود را به آب و دریاچه و ... برسانید

 

5- روی زمین دراز بکشید زیرا دود بالا می رود.

 

روش فرار از آتش سوزی,زنده ماندن در آتش سوزی

در زمان آتش سوزی روی زمین دراز بکشید

 

6. اگر در اتومبیل هستید، پنجره ها را بالا بکشید و دریچه های هوا را ببندید تا دود خارج شود و به داخل اتومبیل نیاید.

 

راهنمای زنده ماندن در آتش سوزی, راهکارهایی برای وقوع آتش سوزی

پنجره ها و دریچه های اتومبیل تان را ببندید

 

7. اگر در ساختمان هستید، تمام درها، پنجره ها و دریچه ها را ببندید، اما آنها را قفل نکنید، تا در صورت لزوم بتوانید فرار کنید.

 

نکاتی هنگام وقوع آتش سوزی,اصولی زمان وقوع آتش سوزی

تمام دریچه های ساختمان را ببندید تا دود وارد ساختمان نشود

 

 

8- پرده ها را از پنجره ها و درها جدا کنید و مبلمان قابل اشتعال را در مرکز خانه قرار بدهید.

 

اصولی زمان وقوع آتش سوزی,زنده ماندن در آتش سوزی

لوازم و وسایل قابل اشتعال را از پنجره ها دور کنید

 

9- تمام چراغ ها را در بیرون و در هر اتاق روشن کنید تا دودها قابل مشاهده برای نجاتگران باشد.

 

راههای نجات از آتش سوزی,روش فرار از آتش سوزی

تمام چراغ های خانه را روشن کنید تا دود بهتر دیده شود

 

10. منطقه ی اطراف آتش سوزی را با استفاده از شیلنگ ها یا آبپاش ها مرطوب کنید تا آتش به اطراف پراکنده نشود و زودتر خاموش شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/ways-survive2-fire.html



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

مناسب ترین هدایای ویژه ی تولد همسر,هدایای مناسب همسر

هدایای مناسب همسر

 

هدیه ای دوست داشتنی برای یکی از دوست داشتنی ترین انسانهایی که می شناسید. با این هدایای عاشقانه که باعث می شود تا سال ها در ذهن بماند، نیمه دیگر خود را خوشحال کنید.

تلاش برای فکر کردن به یک هدیه مناسب می تواند گاهی اوقات کمی دشوار باشد. با گزینه های بسیار زیاد، دشوار است بدانید چه چیزی هدیه ای مناسب برای همسر شما خواهد بود. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که مهمترین قسمت خرید هدیه برای هر کسی این است که احساس کند شما واقعاً آنها را می شناسید. با کمی توجه، می توانید هنگام باز کردن جعبه مطمئن باشید که چهره ای شاد را مشاهده کنید.

 

در ادامه نمونه هایی از هدایای ویژه برای همسرتان را آورده ایم این هدایا هم مناسب آقایان و هم مناسب خانم ها است.

 

خوردن شام در یک رستوران

یک مکان آرامش بخش با غذای خوب همیشه یکی از به یاد ماندنی ترین شب های زندگی خواهد بود. به یاد داشته باشد که همیشه اجازه دهید تا شریک زندگی تان غذای مورد علاقه خود را انتخاب کند.

 

تابلو یا وسایل هنری

اگر همسرتان به هنر و هنرمند علاقه دارد می توانید از تابلو یا وسایل هنری برای همسرتان بخرید. 

 

بهترین هدایای همسر,هدایای ویژه عشق تان

با رفتن یک رستوران دو نفره شب خود را به یادماندنی کنید

 

هدیه خرید یک لباس مناسب

گاهی وقت ها خرید یک هدیه مناسب برای شریک شما می تواند بسیار لذت بخش باشد. پوشاک همیشه مورد علاقه زن ها و مردهای خوش پوش است.

 

ست کیف و کفش

خرید ست کیف و کفش می تواند گزینه ی خوبی برای هدیه باشد.

 

هدایای مناسب خانم ها,هدیه های مناسب خانم ها

ست کیف و کفش برای خانم ها و برای آقایان ست کفش و کمربند و کیف دستی مناسب است

 

عطر و ادکلن

سعی کنید بوی مورد علاقه ی همسرتان را متوجه شوید و با خرید عطر و ادکلن مورد نظر آن ها را خوشحال کنید. (مطلب پیشنهادی: ایده برای سوپرایز تولد)

 

دوربین یا گوشی

اگر محدودیت مالی ندارید می توانید برای همسرتان دوربین عکاسی یا گوشی موبایل بخرید.

 

هدایای مناسب آقایان,ایده هایی برای خرید هدیه

یکی از هدیه های دوست داشتنی خرید دوربین یا گوشی می باشد

 

 

ساعت

اکثر خانم ها و آقایان ساعت را دوست دارند و با هدیه گرفتن آن خوشحال می شوند. مخصوصا افرادی که زمان و خوش پوشی برایشان اهمیت دارد.

 

عینک آفتابی

اگر سلیقه همسرتان را می دانید و بهترین حالت و مدل عینک آفتابی که به چهره ی آن می آید را می دانید انتخاب مناسبی برای هدیه دادن است. 

 

هدایای مناسب همسر,بهترین هدیه مناسب همسر

برای خرید عینک آفتابی باید بسیار محتاط باشید

 

کارت هدیه

اگر نمی دانستید چه چیزی می تواند عشق تان را خوشحال کند، می توانید از کارت هدیه استفاده کنید تا خودش از آن استفاده کند.

 

باکس گل و شکلات

برای خوشحال کردن همسرتان از باکس های گل یا باکس تزیین شده با شکلات استفاده کنید. این یک هدیه شیک و عاشقانه است.

 منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/spouse2-birthday-gift2.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

بهترین هدیه برای مردان چیست؟
هدیه گرفتن برای مردان هم میتونه آسون باشه و هم خیلی سخت کاملا بستگی به شخصی داری که میخواید براش کادو بگیرید ولی در کل این را از زبان نویسنده این مقاله که آقا هم هست تو انتخاب کادو میتونید معیار خوبی در نظر بگیرید لیست بهترین هدیه ها برای مردان ( چون مردا معمولا در طول زندگی کمترین کادو رو دریافت میکنند معمولا هرچی برایشان بخرید با کمال میل قبول میکنن و خوشحال می شوند.) اما در ادامه میخواهیم بصورت تخصصی و براساس شخصیت مردان کادوهایی که میتوانید هدیه دهید رو بررسی کنیم ولی در کل سخت نگیرید

:: بازدید از این مطلب : 73

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

سرطان زدایی,راههای پیشگیری از سرطان

خوشبوکننده های هوا یکی از محصولات خطرناک هستند


درباره پیشگیری از انواع سرطان و درمان آن احتمالا زیاد خوانده اید و شنیده اید. اما این مطلب کمی با مطالب قبلی فرق دارد. در این نوشته، موضوع پیشگیری از سرطان، از داخل خانه شروع شده است. محققان می گویند برای پیشگیری از سرطان باید اطلاعات تان را درباره محصولات شیمیایی خانگی و تاثیر آنها در افزایش خطر ابتلا به بیماری های مختلف، بیشتر کنید. می توانید با رعایت این ۶ توصیه شروع کنید.

۱) سرطان زدایی - در انتخاب محصولات تمیزکننده دقت بیشتری به خرج دهید:
توصیه پزشکان و کارشناسان ایمنی این است که مواد تشکیل دهنده و ترکیبات موجود در هر محصول تمیز کننده ای که می خواهید در هوا اسپری کنید یا از آنها برای تمیز کردن سطوح در دسترس و سطوحی که آنها را لمس می کنید استفاده کنید به دقت بخوانید. خوشبوکننده های هوا یکی از محصولات خطرناک هستند که حاوی ترکیباتی مانند پارادی کلروبنزن هستند که برای ریه، کبد و کلیه ها سمی و سرطان زاست. در میان تمیزکننده ها، سفیدکننده های اکسیژنه خطرناک ترند.

 

در مورد استفاده از سفیدکننده های کلره و آمونیاکی هم باید مراقب بود. استنشاق هر دوی این ترکیبات برای سیستم تنفسی خوب نیست. بدترین کار این است که آنها را در حمام و زیر دوش استفاده کنید چون در این صورت، بخار موجب می شود مقدار بیشتری از این مواد را استنشاق کنید. توصیه می شود برای سلامت ریه و سلول های بدن تان هنگام خرید بیشتر دقت کنید و محصولات تمیزکننده دوستدار محیط زیست را انتخاب کنید.


۲) از ظروف پلاستیکی، کمتر استفاده کنید:
هر چند نکات مطرح شده درباره خطرات مایکروویو و ظروف پلاستیکی و مضرات طبخ و گرم کردن غذا در این ظروف هنوز به طور قاطع به اثبات نرسیده، اما بررسی ها نشان داده است برخی پلاستیک ها حاوی دی اتیل هگزیلادیپات (DEHA) هستند که از آن برای انعطاف پذیر کردن پلاستیک استفاده می شود. متخصصان می گویند از آنجا که این ماده سرطا ن زا است و گرم کردن پلاستیک موجب می شود مواد شیمیایی موجود در آن در غذا آزاد شود بنابراین بهتر است برای پیشگیری از خطرات احتمالی برای گرم کردن غذا در ماکروویو تنها از ظروف پلاستیکی که نشان قابلیت قرار دادن در مایکروویو دارند و عبارت microwave safe روی آنها درج شده، استفاده شود. ظروف شیشه ای ایمن ترین ظروف برای استفاده در مایکروویو هستند.


۳) رادون را از خانه بیرون کنید:
رادون گاز رادیو اکتیو بدون بویی است که از تخریب طبیعی اورانیوم ایجاد می شود و بیشتر از آنچه فکر کنید در اطراف شما وجود دارد. طبق آمار سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، گاز رادون پس از سیگار، از علل اصلی سرطان ریه است. تنها راه بررسی وجود رادون در خانه نیز تست و سنجش آن است. در بعضی کشورهای دنیا دستگاه های ارزان قیمت تست رادون وجود دارد که از طریق سازمان حفظ محیط زیست و یا شرکت های خصوصی فعال در این زمینه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.


۴) از تفلون ها با احتیاط استفاده کنید:
دانشمندان می گویند ظروف نچسب یا تفلون سرطان زا هستند. این ظروف حاوی پرفلورواکتانوئیک اسید (PFOA) که یک ماده شیمیایی سرطا ن زاست هستند اما برخی بررسی ها نشان داده است مقداری از این ماده که از طریق ظروف نچسب یا تفلون وارد بدن انسان می شود، خطری ایجاد نمی کند. با این حال، سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا از تولیدکنندگان خواسته است در تهیه ظروف تفلون از این ماده استفاده نکنند. برخی دانشمندان هم معتقدند گرم کردن ظروف در دمای بالا یا استفاده از آنها وقتی سطح داخلی آنها خراشیده شده است، کار درستی نیست. توصیه می شود برای تهیه غذا در دمای بالا از این ظروف استفاده نکنید و وقتی سطح داخلی آنها آسیب دیده و خراشیده شد از آنها استفاده نکنید.


۵) در خانه سیگار نکشید:
دود سیگار مخلوطی است از دود ناشی از سوختن توتون، کاغذ سیگار و دودی که از ریه فرد سیگاری خارج می شود. در این ترکیب ۲۵۰ ماده شیمیایی سمی و سرطا ن زا وجود دارد که فرمالدیید، بنزن، کلرید وینیل، آمونیاک و سیانید هیدروژن نمونه ای از آنهاست. افراد غیرسیگاری بدون اینکه بخواهند در معرض این دود قرار می گیرند. قرار گرفتن در معرض دود سیگار می تواند موجب تحریک چشم، بینی و گلو، سرفه، تنگی نفس، بیماری های قلبی، مشکلات تنفسی و سرطان ریه شود. برای پیشگیری از این خطرات سیگار کشیدن در خانه را ممنوع کنید.


۶) عدم استفاده از حشره کش های خطرناک در محیط آشپزخانه و خانه:
بسیاری از حشره کش ها و آفت کش ها مخاطرات بهداشتی زیادی داشته و با بیماری هایی مانند سرطان و پارکینسون ارتباط دارند. برای مثال، مواد شیمیایی که در حشره کش های خانگی استفاده می شود به مقدار زیاد در ادرار کودکان مبتلا به سرطان خون وجود دارد.

 

 

مطالعات دیگر نشان داده اند تماس با آفت کش ها در دوران کودکی با خطر ابتلا به سرطان مغز ارتباط دارد. همچنین ماده ضدعفونی کننده متیل برومید با سرطان پروستات ارتباط دارد و آترازین که در محصولات آفت کش استفاده می شود نیز با سرطان و نارسایی های مغزی ارتباط دارد.

 

بررسی های جدید نیز نشان داده است افراد مبتلا به پارکینسون دو برابر بیشتر از افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند در معرض تماس با حشره کش ها بوده اند. توصیه می شود باغچه و گل و گیاهان خانه تان را تا حد امکان به صورت ارگانیک و طبیعی نگهداری کنید.

 

علف های هرز را با دست بکنید. برای مبارزه با حشرات و جوندگان خانگی راه های طبیعی مانند زدن توری و برطرف کردن ترک ها و سوراخ های دیوار را انتخاب کنید. در صورتی که مجبور به استفاده از سموم شیمیایی شدید در خانه نمانید و قبل از ورود افراد به خانه هوای خانه را به طور کامل تهویه کنید.

منبع : persianpersia.com

 

 
 
منبع


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی


عکاسی حرفه ای,نکاتی برای عکاسی

ترفندهای عکاسی حرفه ای

 

عکس گرفتن و عکاسی کردن زیبا نیازمند اصول و قواعدی است که باید بدانید. ولی نگران نباشید، با ما همراه شوید و چند ترفند مهم عکاسی را بدانید.


خیلی ها به عقیده خودشان بد عکس هستند بنابراین تمام سعی خود را می کنند تا جلوی دوربین ظاهر نشوند. اما آن هایی که خوش عکس هستند اعتقاد دارند باید حالت درست را در عکس پیدا کرد. اکنون می خواهم چندین ترفند برای این که در مقابل دوربین به کار ببرید به شما آموزش بدهم تا همیشه عکس های زیبا و جذابی داشته باشید. این ترفندها خیلی ساده اما موثر هستند.

بهترین زاویه صورت خود را پیدا کنید

درسته که تمام اجزای صورت متقارن هستند ولی همیشه یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر آن می افتد. هنگام عکاسی باید ببینید کدام زاویه صورتتان را بیشتر دوست دارید تا در عکس در همان زاویه ظاهر شوید.

عکس حرفه ای,ترفندهایی برای عکاسی

همیشه یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر آن می افتد

 

جمع کردن چشم ها
من معمولا سعی می کنم با باز کردن چشم ها و بالا دادن ابروها چهره شاد و استقبال آمیزی داشته باشم. در حالی که این حالت صورت را به یک ظاهر مردد و ترسیده تبدیل می کند. هنرمندانی مثل آنجلینا جولی، شارون استون و… پاسخ خوبی برای این مشکل دارند و آن هم جمع کردن چشم هاست. پس کمی با بالا آوردن پلک پایین چشم ها را باریک کنید. درست مثل این که به نقطه دوری خیره شده باشید. دقت داشته باشید که فقط پلک پایین تکان بخورد به هیچ وجه ابروها و و هیچ قسمت دیگری را تغییر ندهید.

ترفندهای مهم عکاسی, اصول و قواعد عکاسی

هنگام عکس گرفتن با باز کردن چشم ها و بالا دادن ابروها چهره شادی داشته باشیم

 

لبخند عمیق نداشته باشید
لبخند زیاد عمیق کمی غیر عادی است و برای هر صورتی مناسب نیست. یک لبخند ملیح هم جذاب تر است و هم به صورت چین و چروک نمی اندازد.

بهترین حالت عکاسی,عکس حرفه ای گرفتن

لبخند زیاد عمیق هنگام عکس گرفتن کمی غیر عادی است و برای هر صورتی مناسب نیست


صورت را باریک نشان دهید
برای این که صورت فضای کمتری را در عکس اشغال کند باید دو اصل را رعایت کنید: صورت را در زاویه ۳۰ درجه به سمت لنز بچرخانید و زبان را به سقف دهان بچسبانید. رعایت این اصول باعث می شود صورت باریک تر نشان داده شود.

نکاتی برای عکاسی, نحوه عکاسی حرفه ای

هنگام عکس گرفتن صورت را در زاویه ۳۰ درجه به سمت لنز بچرخانید و زبان را به سقف دهان بچسبانید

 

 

لب و لوچه را جمع نکنید
جمع کردن لب و لوچه نه تنها عکس را زیبا نمی کند بلکه از جذابیت صورت هم کم می کند. پس بهتر است لب ها را طوری جمع کنید که گویا می خواهید شخصی را ببوسید. لب ها را زیاد جمع نکنید که از شکل طبیعی خود خارج شود.

ترفندهایی برای عکاسی,عکاسی حرفه ای

جمع کردن لب و لوچه نه تنها عکس را زیبا نمی کند بلکه از جذابیت صورت هم کم می کند


زاویه دوربین را بالا ببرید
معمولا باید از دوربین پایین تر باشید بنابراین کمی بالا نگاه کنید. اما آنقدر سر را بالا نگیرید که مجبور شوید گردن را دراز کنید. این حالت معمولا بهترین حالت در عکاسی است. اگر بالاتر از دوربین قرار گرفته باشید صورتتان کمی خشن و مردانه می افتد.

رازهای خوش عکس شدن, ترفندهای مهم عکاسی

معمولا باید از دوربین پایین تر باشید بنابراین کمی بالا نگاه کنید

 

چانه را بالا بگیرید
در عکس چانه را بالا نگه دارید تا گردن باریک تر و گونه ها برجسته تر نشان داده شود.

اصول و قواعد عکاسی,بهترین حالت عکاسی

در عکس چانه را بالا نگه دارید تا گردن باریک تر و گونه ها برجسته تر نشان داده شود


منبع : bedunim.ir

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ بایدن از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد/ آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت های سرنوشت ساز

 



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

14:50 / آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت های سرنوشت ساز

جورجیا (16 رای الکترال): در این ایالت 99 درصد از آراء شمارش شده و بایدن حدود 4020 رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است. 

 

نوادا(6 رای الکترال):87  درصد از آراء نوادا شمارش شده و بایدن  با اختلاف بیش از 22657 هزار رای پیشتاز است.

 

کارولینای شمالی(15 رای الکترال): در این ایالت 99 درصد آراء شمارش شده و ترامپ حدود 76500 رای بیشتر از بایدن دارد.

 

پنسیلوانیا(20 رای الکترال): 99 درصد از آراء پنسیلوانیا شمارش شده و بایدن 28877 رای بیشتر از ترامپ به دست آورده است.

 

 11:40/ فرماندار پنسیلوانیا: ترامپ در حال اشاعه دروغ است

 جان فدرمن، فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیای آمریکا در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز:رئیس جمهور آمریکا در توئیت ها و سخنانش اطلاعات اشتباه را اشاعه می دهد.شمارش آراء در این ایالت همچنان ادامه دارد و نتایج به روز رسانی شده آن منتشر می شود و من انتظار دارم پیشتازی آقای بایدن بر دونالد ترامپ همچنان ادامه خواهد یافت.نمی توانم درباره زمان دقیق اعلام نتایج چیزی بگویم اما می دانم که شمارش آراء همچنان ادامه دارد و همچنین می دانم که ارقام مربوط به شمارش آراء در فیلادلفیا و همچنین دیگر بخش های پنسیلوانیا به روز رسانی خواهد شد.

 

11:20 / ترامپ: در اواخر شب انتخابات پیشتازی بزرگی داشتم

به گزارش مشرق، ترامپ در توییتی نوشت: در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتازی بزرگی داشتم اما با گذشت روزها به طور معجزه آسایی شاهد از بین رفتن پیشتازی بودیم. شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی‌مان دوباره بازگردد.

 

 10:40 / جو بایدن:مردم آمریکا تغییر را انتخاب کرده اند

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: آنچه هر ساعت واضح‌تر می‌شود این است که تعداد بی سابقه‌ای از آمریکایی‌ها - از هر نژاد، مذهب، منطقه - تغییر را نسبت به موارد مشابه انتخاب کرده اند.وی در ادامه می‌نویسد: آنها (مردم آمریکا) به ما دستور اقدام در خصوص کرونا، اقتصاد و تغییرات آب و هوایی و نژادپرستی سیستماتیک را داده اند.

 

 10:10 / چراغ سبز زودهنگام سنا به کابینه آتی دولت احتمالی بایدن

لیندسی گراهام در جمع خبرنگاران گفت:‌ وی با دستور کار دموکرات ها مخالفت خواهد کرد اما به دنبال یافتن نقاط مشترک با آنها از جمله گزینه های بایدن برای وزارت امور خارجه و مناصب دیگر است.گراهام در ادامه مخالفت جدی خود با افرادی را اعلام کرد که از طرف نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به کابینه بایدن معرفی خواهند شد.

 

گراهام در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد آنکه در چه مواردی با بایدن همکاری خواهد کرد گفت:‌ معاون سابق رییس جمهوری آمریکا شایستگی داشتن کابینه را دارد،‌ من به وی نظرم را در مورد افرادی که می توانند رای وزارت امور خارجه و دادستان کل را بدست آوردند اعلام خواهم کرد.وی افزود:‌ من می دانم که او برنده شده است، بایدن شایسته داشتن کابینه است. ممکن است عده ای باشند که من فقط نمی توانم به آنها رأی دهم زیرا فکر می کنم این افراد فاقد صلاحیت هستند.

 

09:55 / سندرز: پیروزی بایدن را جشن می‌گیریم

«برنی سندرز»، سناتور دموکرات آمریکا با انتشار فیلمی در توییتر خود خطاب به مردم این کشور گفت دموکرات‌ها موفقیت بزرگی کسب کرده‌اند و پیروزی خود را جشن خواهند گرفت.او گفت: «ما امشب پیروزی قاطع جو بایدن را جشن می‌گیریم. ما برنده شدیم، اما مبارزه ما هنوز تمام نشده است.»سندرز افزود «جو بایدن» در حال بدست آوردن اکثریت آرا ایالات پنسیلوانیا، آریزونا، نوادا و جورجیاست. او همچنین گفت که دموکرات‌ها با کسب بیش از چهار میلیون رای موفقیت بزرگی بدست آورده‌اند.این سناتور دموکرات در ادامه صحبت‌های خود از برنامه‌های جو بایدن برای بیمه‌ درمانی و ایجاد میلیون‌ها شغل جدید برای مردم آمریکا سخن گفت. امروز صحبت‌های جو بایدن و برنی سندرز به گونه‌ای بوده است که به نظر می‌رسد سعی دارند تا از التهاب جامعه آمریکایی بکاهند. این در شرایطی است که دونالد ترامپ و تیمش هنوز با ادعای تقلب گسترده بر تبل‌ جنگ می‌کوبند.

 

  ۰۸:۴۴/ سخنگوی بایدن: ترامپ را از کاخ سفید بیرون می‌کنیم

 منابع فرانسوی گزارش دادند که سخنگوی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری  ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد صورت امتناع ترامپ از قبول شکست در انتخابات، او را از کاخ سفید «بیرون» می کنیم چرا که او بارها ادعا کرده شکست را قبول نکرده و کاخ سفید را ترک نمی کند.

 

08:30/  آرای هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا

بایدن: 74,795,300

ترامپ: 70,533,207

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 08:00 / برخی از کارکنان کاخ سفید سرکار نرفتند

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا می‌گوید از مقام‌های داخل کاخ‌سفید شنیده که فضای امروز در داخل کاخ سفید «بسیار سنگین» بوده و برخی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری سرکار حاضر نشده‌اند.

 

07:50 / بایدن: آمریکایی‌ها «تغییر» را انتخاب کردند

جو بایدن شامگاه جمعه در نطق انتخاباتی پس از سه روز شمارش آرا این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته اتفاق افتاد نگاه کنید.

 

 

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، ۲۴ ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

 

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رای دریافت کرده‌ایم.

 

وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.

 

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.

 

07:30 / بایدن از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد

  نامزد حزب دموکرات با تاکید بر اینکه در ایالت‌های کلیدی از برتری برخوردار است، اما از اعلام پیروزی خودداری کرد.

 

 07:00/ ترامپ: بایدن نباید ادعای ریاست جمهوری کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر به رقیب خود درباره ادعای پیروزی در انتخابات هشدار داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم. روند قانونی تازه آغاز شده است!»

 

07:20 / ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می‌کند

قاضی دیوان عالی آمریکا به درخواست جمهوری‌خواهان، از مقام‌های ایالتی در پنسیلوانیا خواست تا آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی و تفکیک کنند اما دستوری مبنی بر توقف شمارش آراء نداده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/news/international/political-news200394.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

انتخاب هدیه برای آقایان گرد از کاستی هاییه که هنگام خرید هدیه تولد، هدیه ولنتاین، هدیه زناشویی و چکیده خرید هر هدیه مناسب برای اقایان بهش بر می خوریم. این مقاله ۹ الی ایده بهتون پیشنهاد می ده لغایت هنگام خرید هدیه برای آقایون کارتون ساده تر بشه. این نوشتار به درد کسایی می خوره که دنبال هدیه برای شوهر شون یا هدیه برای دوست پسر شون یا هدیه برای نامزدشون هستند. بعد توصیه می کنم اگر دنبال چند تا توصیه جذاب هدیه برای آقایان هستید این نوشتار رو الی پسین بخونید.

هدیه برای آقایان

هدیه برای آقایان به پنج دسته کلی بخش میشه که بنا به نسبتتون با مردی که می خواید برای هدیه بخرید یا میزان صمیمی بودنتون می تونید برگزیدن کنید. مثلا به نظرم اگه توی سنه نخست رفاقت یا آشنایی با مردی یا پسری هستید خیلی سراغ هدیه های خنده دار و بامزه نرید. هر وقت آنقدر خودمانی شدید که تونستید باهم مزاح کنید می تونید از این هدیه هم بهره‌گیری کنید.

دسته اول: کادوهای شخصی

اگر می خواید یه روز به یادماندنی و خاطره ساز داشته باشین کوشش کنید یک هدیه ویژه بدید. چطوری یه هدیه ویژه و شخصی می شه؟ وقتی نام یا عکس یا تکیه کلام مرد مورد علاقتون روی هدیه باشه اون هدیه تبدیل می شه به یک هدیه خاص.

 

هدیه سورپرایز برای پسر ها

دلم می خواد داستان گرد از دوستام رو براتون تعریف کنم. برادر پسر یکی از دوستای من گیتاریست خیلی نکوداشتن بود پس دوستم براش یه گیتار خوب خرید ولی روی گیتار اسمش رو به اتفاق یک جمله کوتاهی به یادمانی نوشت. اون پسر انقدر از هدیه خوشش اومد الی به حال انقدر شاد ندیده بودمش.

مطمئنم با این داستان کلی ایده باحال توی ذهنتون می یاد. لیوان، تیشرت، ساعت، بالش و…. خیلی چیزهای دیگه رو می تونید تبدیل به یک هدیه ویژه برای آقایون کنید.

دسته دوم: هدیه های رمانتیک

هدیه رمانتیک دائم خوبه و جواب می ده. هدیه های رمانتیک هدیه های کم هزینه و عاشقانه ای هستند که می تونید به اقایون هدیه بدید. مثلا روانیدن تقسیم گل به شرکت یا محل کارشون، شکلات و…. در این گونه هدیه ها تزئین کردن و خوشگل بودن بسته بندی خیلی مهمه. یگانه از بهترین گزینه ها نقاشی روی شکلاته که میتونید از این لینک یا کلیک روی عکس اقدام به خرید کنید

شکلات هدیه سورپرایز برای آقایان

 

دسته سوم: چیزهایی که ذکور لازم دارند

شلوار ، پیراهن، کیف، کفش چیزهایی اند که یک مرد دائم بهشون نیاز داره. می تونه پیشنهاد خوبی برای هدیه برای آقایان باشه.

دسته چهارم: هدیه های سرگرم کننده

اگر پیگیری هدیه پسندیده برای برادر پسر یا شوهر تون می گردید این نوع هدیه خیلی خوبه . هی چی بهتر از این نیست که چیزی رو هدیه بدید که درگذشت باره علاقه تون دوستش داره. مثلا اگر خیلی به تناسب اندام و هیکلش اهمیت می ده می تونید براش پودر های پروتئین یا وسایل ورزشی بخرید اگر عاشق بازی های کامپیوتریه می تونید براش یه بازی جدید بگیرید. اینطوری نشون می رویت که چقدر به علاقه های اون توجه می کنید.

 

hobby-gift-for-men

دسته پنجم: هدیه های خنده دار و بامزه

خیلی جذابه که هدیه ای بدید که خنده رو روی لب ها بیاره. هدیه ای که با یه جور مزاح همراه باشه دم دستی ترینش شاید این عروسک های کوچیکی باشه که همانند سوسکه. وای من خودم یه بار در حتماً مرگ ترسیدم اما بعدش خندم گرفت. هیچ وقت فراموشش نمی کنم.

حتما خودتون خیلی ایده توی ذهنتون دارید برای همین هم من تنها چندتاشو می گم تا ذهنتون رو منفجر کنم با ایده ها الی انتخابتون باز تر بشه. هدیه برای تولد مردان دیگه ایده هایی مانند کیف و لیوان ماگ لنز رو نمی خوام جزو بخش بندی مون بذاریم چون دیگه خیلی تکراری شدن. هدیه هایی که برای فوت شد ها ( شوهر – کاندیدا – برادر پسر – دوست – والد ) توصیه میشه.

ایده شماره یک:

ماشین ریش تراش و وسایل اصلاح صورت

 

surprise-gift-for-men

ایده شماره دو:

بلوتوث اسپیکر یا اسپیکر قابل حمل (اسپیکر پرتابل بلوتوث)

همه مردها عاشق فناوری اند. مخصوصا اگر این تکنولوژی مربوط به موزیک هم باشد. اسپیکرهای قابل حمل این قابلیت رو دارن که یک صدای با کیفیت و بدون نویز رو برامون توزیع کنن و ما رو از شر سیم های اضافی خلاص کنند.

به نظر میرسه این ایده خوبی برای هدیه برای آقایان است. کی از این هدیه بدش مییاد؟



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای پوشش دختربچه ها,انتخاب لباس دخترانه

بر اساس مد روز لباس نپوشند

 

با این روش ها از دخترتان پرنسس بسازید

کافی است قصد خرید و انتخاب لباس دخترانه داشته باشید تا با دنیایی پر از رنگ، طرح، انرژی و شادی رو‌به رو شوید. برای اینکه بتوانید از دل این دنیای متنوع، لباس هایی برای دختر دردانه تان تهیه کنید، راهنمای خریدی تهیه کرده ایم که علاوه بر لباس، نکاتی برای خرید کیف، کفش و اکسسوری هم دارد. با رعایت این نکته ها دختر کوچولوتان زیباتر از همیشه خواهد درخشید.

 

ست آماده بخرم؟

ست کردن لباس دخترانه کار لذت بخشی است؛ ولی خیلی از پدر و مادرها وقت کافی ندارند تا از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بروند و تکه های یک ست زیبا را کنار هم بگذارند. خوشبختانه این روزها انواع ست و مدل های لباس دخترانه به صورت آماده وجود دارد، که از سردرگمی هنگام خرید کم می کند و گزینه های شیکی را پیشنهاد می‌دهد.

 

به روز بخرید

یکی از فکرهایی که هنگام خرید لباس ممکن است به سر بزرگترها بزند، این است که بهتر است بر اساس مد روز لباس نپوشند، چون سایزشان عوض نمی شود و لباسی که امسال مد شده، سال دیگر مد نخواهد بود.

 

خوشبختانه موقع انتخاب لباس بچگانه این مشکل پیش نمی آید؛ چون بیشتر اوقات سایز بچه‌ها مرتب عوض می‌شود و لزومی ندارد لباسی را که امسال می پوشند، سال دیگر هم به تن کنند. به همین دلیل بهتر است لباس های مد روز و شیک برایشان تهیه کنید تا از پوشیدنشان لذت ببرند.

 

سه نوع لباسی که باید در کمدشان باشد

در کمد هر دختر بچه‌ای باید حداقل سه نوع لباس وجود داشته باشد:

 

لباس رسمی: ست لباس رسمی شامل پیراهن دخترانه رسمی برای مهمانی‌ها به همراه کیف های شیک و شکیل دخترانه و کفش مناسب می‌شود.

 

لباس غیر رسمی: شامل شلوار جین یا دامن، بلوز یا تی شرت و کفش کتانی یا ورزشی است.

 

لباس راحتی: شامل لباس راحتی داخل خانه، پیژامه یا لباس خواب می‌شود.

 

نکته مهم برای خرید لباس راحتی

لباس راحتی داخل خانه برای دختر بچه ها باید تمام نخی باشد و الیاف لطیف در آن به کار رفته باشد. وجود نایلون در الیاف لباس می‌تواند باعث عرق کردن، عرق سوز شدن و حتی بروز حساسیت شود. این لباس های نخی لطیف باید زود به زود شسته شوند و بهتر است رنگ های روشن داشته باشند.

 

نکات مهم برای خرید ست غیر رسمی

 اگر دخترتان زیاد ورجه وورجه می‌کند، برایش شلوار جین تیره و راحت انتخاب کنید.

 هنگام خرید کفش کتانی یا ورزشی حتما به راحتی آن دقت داشته باشید و سراغ رنگ‌هایی بروید که به ست لباس ورزشی یا لباس غیر رسمی او بیاید.

 

 برای خرید بلوز و تی شرت حتما سراغ پارچه هایی با الیاف نخی را بگیرید و به هماهنگی بین رنگ این لباس ها با سایر اجزای ست دقت کنید.

 

 می توانید کلاه آفتابی را به عنوان جز تکمیل کننده این ست به آن اضافه کنید تا به خصوص در هوای گرم از آفتاب‌سوختگی فرزندتان جلوگیری و تیپ اسپرت او را شیک تر کنید.

 

درست کردن ست تمام رسمی

ساختن ست تمام رسمی برای دختربچه‌ها کار هیجان انگیزی است. هنگام این کار به نکات زیر دقت کنید:

 

 درست است که شما به عنوان والدینش بهترین‌ها را برایش می‌خواهید؛ اما به خودش هم اجازه دهید تا درباره لباسش نظر دهد. بچه‌ها اغلب از لباس‌های توردار با دامن‌های پرچین و پارچه پر زرق و برق خوششان می‌آید. بهتر است حتما سلایق او را مد نظر داشته باشید.

 

 برای لباس مهمانی شب سراغ تناژهای تیره تر رنگ های شاد بروید و اگر قرار است یک پیراهن رسمی برای یک مهمانی عصرانه برایش تهیه کنید، از رنگ های روشن تر کمک بگیرید.

 

 

 وقتی پیراهن مناسبی برای دخترتان انتخاب کردید، سراغ دیدن کفش های دخترانه جدید و انتخاب گزینه ای بروید که المان مشترکی با پیراهن های او داشته باشد.

 

پرنسس کردن دختران,شیک پوشی دختران

برای انتخاب لباس مهمانی شب سراغ تناژهای تیره تر رنگ های شاد بروید

 

تم کارتونی برای بچه های کوچکتر

هر کارتون تازه ای که می آید و شخصیت اصلی آن دختربچه ای است، دخترهای کوچک را به خودش علاقه مند می کند. برای اینکه دلشان را شاد کنید لباس‌هایی با تم کارتون مورد علاقه ‎‌شان برایشان تهیه کنید و درباره نکات خوب شخصیت اصلی داستان با آن ها حرف بزنید.

 

انتخاب اکسسوری

انواع اکسسوری مو مثل گل سر، کش سر، هدبند و گیره سر، اجزای کم‌هزینه اما ضروری زیورآلات دخترانه هستند. وجود هر کدام از این زیورآلات می تواند ساده ترین لباس را جذاب تر نشان دهد. هنگام انتخاب زیورآلات به نکات زیر دقت داشته باشید:

 

 اگر تم لباس فرزندتان کارتونی است، اکسسوری با طرح های همان کارتون برایش انتخاب کنید.

 از زیورآلاتی که نگین های براق دارند در شب استفاده کنید.

 دقت داشته باشید موهای بچه‌ها را سفت نبندید یا هدبندشان تنگ نباشد.

 گیره های کائوچویی بهتر از گیره‌های فلزی هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شاید فکر کنید نحوه لباس پوشیدن برای مردها کار زیاد سختی نیست اما آقایان خوش لباس باید در برخی جزئیات مثل بستن دکمه آخر ژاکت یا انداختن لباس روی شلوار و… کاملا دقیق و ریزبین باشند. در غیر اینصورت از نظر دیگران جذابیت چندانی نخواهند داشت.

 

در این جا با اشتباهات مردها در نحوه لباس پوشیدن آشنا شوید:

پنهان کردن ساعت زیر آستین لباس

اگر به استفاده از ساعت مچی علاقه زیادی دارید باید آستین پیراهن تان را بالا بدهید. ساعت زیر آستین برآمدگی ایجاد می کند که ظاهر چندان زیبایی نخواهد داشت.

 

نکاتی برای درست لباس پوشیدن, نکاتی برای خوش پوش هااگر به استفاده از ساعت مچی علاقه زیادی دارید باید آستین پیراهن تان را بالا بدهید

 

تیشرت طرح دار

تیشرت ساده بپوشید مخصوصا زمانی که می خواهید روی آن یک ژاکت بپوشید. طرح های روی تیشرت مدهای زودگذر هستند. پس به جای تیشرت های طرح دار مد که خیلی زود از مد می افتند برای تیشرت های ساده هزینه کنید.

 

روش درست لباس پوشیدن,درست لباس پوشیدنتیشرت ساده بپوشید مخصوصا زمانی که می خواهید روی آن یک ژاکت بپوشید

 

تیشرت آستین بلند

تیشرت هایی که آستین آن ها تا نزدیک آرنج می رسد ظاهر زیاد خوبی ندارند. لباس باید جذابیت داشته باشد. دفعه بعد که به فروشگاه رفتید تیشرت هایی بخرید که آستین آن ها از بازو زیاد پایین تر نباشد. آستین بلند عضلات بازو را مخفی می کند و بازوها را بلندتر نشان می دهد.

 

نکته هایی برای خوش پوشی, روش های لباس پوشیدنتیشرت هایی که آستین آن ها تا نزدیک آرنج می رسد ظاهر زیاد خوبی ندارند

 

شلوار بند دار با کمربند

هیچوقت شلوارهای بند دار با کمر بند نپوشید چون هر دو برای بالا نگه داشتن شلوار استفاده می شوند پس در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید.

 

اصول و نحوه پوشش لباس,مهارت های لباس پوشیدنهیچوقت شلوارهای بند دار با کمر بند نپوشید

 

لباس چروک

درست است که اتو کشیدن لباس زیاد کار خوشایندی نیست اما اگر می خواهید مرتب و پاکیزه به نظر برسید باید این کار را انجام دهید. لباس های چروکیده اعتماد به نفس را پایین می آورد و بعضی از لباس ها قبل از هر بار استفاده نیاز به اتو کشیدن دارند.

 

نکاتی برای خوش پوش ها, تکنیک های خوش پوشیاگر می خواهید مرتب و پاکیزه به نظر برسید همیشه اتو کشیده باشید

 

 

اندازه لباس

لباسی که می خرید باید کاملا اندازه باشد نه آنقدر تنگ که نزدیک به انفجار باشد.

 

درست لباس پوشیدن,نکاتی برای درست لباس پوشیدنلباسی که می خرید باید کاملا اندازه باشد

 

بستن دکمه های کت

 

فقط زمانی اجازه بستن دکمه کت را دارید که تنها یک دکمه داشته باشد. کت هایی که دکمه های بیشتری دارند دکمه آخر را نبندید و فراموش نکنید که هنگام نشستن همه دکمه ها را باز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



نمونه هایی از جدیدترین ست های اسپرت مردانه

 

ست های مردانه, شیک ترین ست های مردانه
ست اسپرت مردانه, جدیدترین ست های اسپرت

لباس های مردانه

 

ست لباس اسپرت مردانه,ست لباس مردانه
لباس های مردانه,لباس های اسپرت مردانه

شیک ترین ست های مردانه

 

شیک ترین ست های مردانه, ست های اسپرت مردانه
جدیدترین ست های اسپرت, ست های مردانه

ست لباس مردانه

 

 

ست های زیبای مردانه,ست لباس اسپرت مردانه
ست لباس مردانه,لباس های مردانه

ست های مردانه



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای لباس پوشیدن آقایان,نکاتی برای لباس پوشیدن آقایان

آشنایی با اشتباهات آقایان در لباس پوشیدن

 

برخلاف تصور عامه، مردان کمتر از زنان به مد علاقه ندارند و حتی بیشتر از خانم ها هزینه صرف لباس می کنند.

ما به طور دائمی روندها را دنبال می کنیم و اکنون چیزی را برای شما پیشنهاد می کنیم. در اینجا لیستی از رایج ترین اشتباهاتی که مردان با سبک خود مرتکب می شوند، آورده شده است. این به شما کمک می کند همیشه در صدر باشید.

 

1. پوشیدن بند شلوار به همراه کمربند

این سبک کلاسیک از لباس دوباره به مد برگشته است. به همین دلیل است که اولین توصیه برای شما این است که پیراهن دکمه دار بپوشید و اگر بند شلوار یا کمربند استفاده کنید اینگونه بهتر است، این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید. اما اگر هر دو را همزمان بپوشید، شیک نیست.

 

اشتباهاتی در لباس پوشیدن آقایان,پوشیدن کمربند و بند شلوار

پوشیدن کمربند و بند شلوار

 

2. پوشیدن ژاکت (پالتو) کوتاهتر از کت شما

کت یک چیز جهانی در کمد لباس مرد است. گاه به گاه، کلاسیک و حتی یکپارچه سازی با سیستم عامل - متناسب با هر سبکی است. اما یک چیز مهم وجود دارد. سعی کنید کت (پالتو) کوتاهتر از کت خود را نپوشید. این می تواند تمام نگاه شما را خراب کند.

 

راهنمای شیک پوشی مردان,تکنیک های پوشیدن ژاکت و کت

پوشیدن کت ژاکت بلندتر از کت

 

3. کوله پشتی را با کت کلاسیک خود ترکیب کنید

در قرن بیست و یکم، مد به ما امکان می دهد لباس ها را با سبک های مختلف ترکیب کنیم. اما یک کت کلاسیک با کوله پشتی جالب نیست. بهتر است به جای آن یک کیف لپ تاپ (کیف بند بلند) را انتخاب کنید.

 

بهترین کیف برای استفاده از کت,درباره ی لباس پوشیدن آقایان

استفاده از کت و کوله پشتی

 

4- استفاده از یک ساعت شکسته

اگر یک جلسه ی مهم دارید و می خواهید باشکوه تر در آن جلسه حاضر شوید و ساعت شما شکسته است هرگز آن را بدست نکنید، زیرا از زیبایی شما می کاهد. هرچند آن را بسیار گران خریده باشید.

 

اصول شیک پوشی آقایان,درباره ی لباس پوشیدن آقایان

استفاده ی ساعت شکسته

 

5- کراوات خود را خیلی کوتاه کنید

با وجود این واقعیت که این قانون مشهور است، گاهی اوقات مردان از آن غفلت می کنند. وقتی کراوات می پوشید ، به یاد داشته باشید که نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. یک قانون کلی وجود دارد: نوک کراوات باید سگک کمربند را بپوشاند.

 

اندازه ی کروات برای آقایان,تکنیک های شیک پوشی آقایان

استفاده از کروات کوتاه

 

6. قرار دادن عینک آفتابی روی سر خود

نمی توانیم بگوییم اگر عینک آفتابی را روی سر خود بگذارید، بد به نظر می رسد، اما قطعاً مدل موهای شما را خراب می کند. علاوه بر این، اگر سر شما خیلی بیضی است، این امر باعث بد به نظر رسیدن می شود. بنابراین عینک آفتابی خود را در جیب سینه خود قرار دهید یا آنها را روی پیراهن خود آویزان کنید. این باعث می شود بسیار شیک تر به نظر برسید!

 

تکنیک های شیک پوشی آقایان,بهترین مکان برای گذاشتن عینک آفتابی

قرار دادن عینک آفتابی روی سر

 

7. پوشیدن شلوارگرمکن به تنهایی

لباس گرمکن باید در همه موارد و بدون استثناء، لایه اول محسوب شود. به عنوان مثال، می توانید شلوارک یا شلوار جین را برای پوشیدن بر روی آنها انتخاب کنید. این تنها موضوع مد نیست، بلکه آداب و معاشرت هم هست.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/men2-clothing13-mistakes.html



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نمونه هایی از جدیدترین مدل گیرهای بچه گانه

 

گیر مجلسی بچه گانه,شیک ترین گیرهای بچه گانه
مدل گیر بچه گانه, جدیدترین مدل گیر بچه گانه

مدل گیر مجلسی

 

گیرهای جدید دخترانه,گیر پاپیونی زنانه
گیر پاپیونی مجلسی,گیرهای شیک دخترانه

مدل گیر پاپیون بزرگ

 

شیک ترین گیرهای بچه گانه,گیرهای شیک بچه گانه
جدیدترین مدل گیر بچه گانه,گیر مجلسی بچه گانه

مدل گیر دخترانه

 

گیرهای مجلسی دخترانه,گیرهای جدید دخترانه
گیر پاپیونی زنانه,گیر پاپیونی مجلسی

جدیدترین مدل گیر مجلسی

 

 

 
منبع:
 


:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شلوار کرم,ست شلوار کرم مردانه با پیراهن

ست شلوار کرم مردانه با پیراهن

 

شلوارهای خاکی طرح هایی ساده و غیررسمی دارند ولی در عین حال راه را برای پوشیدن لباس های جذاب تر در بالاتنه باز می کند. با پوشیدن لباس مناسب و زیورآلات جذاب همراه با این شلوارها می توانید استایلی شیک و زیبا بسازید.

نکات کلیدی استفاده از رنگ کرم

قبل از هر کاری باید چند نکته مهم در مورد ست کردن لباس به یاد داشته باشید.

 

اول طبقه بندی رنگ ها

۱- رنگ های اصلی: سیاه، سفید و خاکستری

۲- رنگ های خنثی: بژ، خردلی و کرم

۳- رنگ های سرد: آبی، سبز و بنفش

۴- رنگ های گرم: قرمز، زرد و نارنجی

 

قوانین ست کردن لباس کرم

اگر قرار است از دو رنگ برای ست کردن استفاده کنید، رنگ های گرم و سرد را با هم ست کنید و تضاد ایجاد کنید.

 

اما اگر قرار است از سه نوع رنگ استفاده کنید باید: (سه رنگ خنثی) یا (سه رنگ اصلی) و یا (۲ رنگ روشن و ۱ رنگ اصلی) و یا برعکس استفاده کنید.

 

تی شرت طوسی تیره و شلوار کرم رنگ و کفش مشکی یک ست کرم رنگ برای لباس مردانه می باشد. (بیشتر بخوانید: ست لباس که همه جا می توانید بپوشید)

 

شلوار کرم با چه مانتویی ست می شود؟

شلوار کرم را با مانتو مشکی، زرشکی، قهوه ای، سفید، آبی،صورتی، زرد، بادمجانی، سبز به زیبایی ست می شوند. ( بیشتر بخوانید: رنگ خاکی با چه رنگی ست می شود؟)

 

 

نمونه هایی از جدیدترین ست های لباس با شلوار کرم

ست لباس با شلوار کرم, شیک پوشی با شلوار خاکی

ست با شلوار کرم مردانه

 

ست شلوار کرم مردانه,شلوار کرم مردانه با چه رنگی ست میشه

شلوار کرم مردانه با چه رنگی ست می شود

 

شلوار کرم با چه مانتویی ست میشه,ست شلوار کرم زنانه

ست با شلوار کرم مردانه

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/wearing-cream-trousers1.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



سایه چشم

سایه چشم محصولی پر طرفدار و سازگار با پوست است که جلوه زیبایی برای پوست ایجاد می کند‎

 

چشم ها زیباترین عضو صورت هستند که در وهله اول به چشم میخورند، روش های مختلفی برای زیباتر کردن چشم ها وجود دارد، یکی ازاین روش ها سایه زدن است که با دانستن روش درست سایه زدن می توان چشم ها را زیباترکرد. بنابراین لازم است تا فن و فوت سایه زدن را یاد بگیریم.

سایه چشم محصولی پر طرفدار و سازگار با هر نوع پوستی است که جلوه زیبایی برای پوست ایجاد می کند و ضمن یکدست کردن پوست باعث خوش رنگی آن نیز می گردد. با این همه برای کسانی که به دنبال تنوع در آرایش و هماهنگی بیشتر مابین اجزاء صورت و پوست خود هستند. سایه چشم یک محصول آرایشی است که روی پلک‌ها و در زیر ابروی هر فرد از آن استفاده می‌شود.

 

هنگام خرید سایه چشم اگر از آن رنگی که به پوست شما می آید اطمینان ندارید می توانید از مشاور پوستی که اغلب در مغازه های لوازم آرایشی هستند کمک بگیرید. همیشه سایه ای را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با پوست شما و رنگ چشمتان باشد.

 

همیشه سایه های گران قیمت با کیفیت تر نیستند اما در اغلب موارد چنین فکری درست نیست زیرا در سایه های گران قیمت تر که عموما پودر مانند هستند رنگدانه هایی با کیفیت بهتر وجود دارند و اصولا این سایه ها بادوام تر و ماندگارتر می باشند. 

  

هنگام خرید حتما از استاندارد و اصل بودن محصول اطمینان خاصل نمایید. بهتر است مغازه ها و فروشگاه های معتبر را انتخاب نمایید زیرا لوازم آرایش خصوصا آنهایی که در ارتباط با چشم هستند باید با حساسیت انتخاب و خریداری شوند.

 

سایه چشم

سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری‎

 

سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری.

  

« سایه پودری یا کرم» 

سایه در نوع پودری و کرم موجود است ، نوع استفاده از نوع کرم آسانتر است زیرا شما با یک حرکت می توانید سایه بزنید ولی نوع پودری دوام و پوشانندگی بیشتری دارد و اگر به نوع کرم آن علاقه مند هستید می توانید برای افزایش دوام آن ، انرا با سایه پودری مخلوط نمایید. انتخاب اکثر خانم ها سایه مخلوط از این دو است که هم استفاده از آن آسانتر و هم دوام خوبی دارد. با این حال انتخاب به شما بستگی دارد، هر دو را امتحان و ببینید کدام نوع روی پوست شما بهتر عمل می کند سپس انتخاب کنید. 

  

نکاتی برای انتخاب نوع رنگ سایه:

- اگر چشمانی روشن دارید دقت کنید که که از سایه های هم رنگ با تناژ چشم خودتان استفاده نکنید و سایه چشمتان رنگ دیگری و یا روشن تر از رنگ چشمتان باشد.به عنوان مثال اگر چشمتان سبز یا آبی هست از سایه چشم سبز یا آبی استفاده نکنید.اگر چشمتان قهوه ای است می توانید از اکثر رنگ های سایه چشم استفاده کنید.ولی اگر چشمتان روشن و یا آبی است رنگ های بنفش و یاسی می تواند مناسب باشد.

 

بهتر است از سایه های کم رنگ و مات تر برای روز استفاده کنید و سایه های براق را برای شب بگذارید.این سایه های براق برای مهمانی هایی که در شب هستند بسیار مناسب می باشند.

 

- هنگام استفاده از چند رنگ سایه باید حتما قلموی آرایشیتان را تمیز کنید و یا از چند قلم مو استفاده کنید.وگرنه آرایشتان خراب می شود و رنگ های سایه با هم مخلوط می شوند.

 

 

- اگر می خواهید چشمانتان در مرکز توجه در صورتتان قرار بگیرند می توانید از سایه چشم های تیره تر استفاده کنید و وقتی آرایشی صورتتان تمام شد می توانید آرایشی لب ها و جاهای دیگر صورتتان را کم رنگ تر انجام دهید.

 

- هنگام استفاده از سایه‌های تک رنگ، رنگ بسیار روشن آن را زیر ابرو بزنید و پشت پلک را از تک رنگ استفاده کنید.

 

- در اکثر اوقات ترکیب به اندازه و درست رنگ‌ها و کنار هم چیده شدن آن‌ها با اندکی ادغام می‌تواند چشم شما را زیباتر و جذاب‌تر کند

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/buying8-eye-shadow.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

کرم دور چشم

یکی از راههای مراقبت از پوست دور چشم استفاده از کرمهای دور چشم است

 

ابتدا مشخص کنید کرم دور چشم را برای چه مصرفی نیاز دارد و بعد به سراغ برند و مارک بروید . در این صورت بهترین خرید را انجام خواهید داد. برای مثال  افراد در سنین بالا و با پف شدید دور چشم نیاز به کرم متفاوتی دارند تا کسانی که برای درمان تیرگی به سراغ تهیه کرم دور چشم می روند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم پوستمان رفته رفته با افزایش سن چروک می شود. از آنجاییکه پوست دور چشم نازک است، بیشتر مستعد چروک شدن است. بنابراین مراقبت از پوست دور چشم برای به تاخیر انداختن پیدایش چروکها الزامیست. یکی از راههای مراقبت از پوست دور چشم استفاده از کرمهای دور چشم است. اما اینکه در چه سنی از چه محصولی از کرم دور چشم استفاده کنیم نیاز به دانش دارد.

 

پوست اطرف چشم یکی از حساس ترین قسمت های بدن است و معمولا روی تمام محصولات و کرم های مختلف نوشته شده که در زیر چشم استفاده نشود.

 

در داروخانه ها انواع مختلفی از این نوع کرم ها وجود دارد که به راحتی شما را گیج می کنند تا در نهایت نتوانید کرم مناسب را شناسایی کنید اما اگر این نکات را بدانید و روش های تشخیص یک کرم خوب را یاد بگیرید به راحتی می توانید بهترین کرم را انتخاب کنید.

 

هدف خود را از خرید کرم دور چشم مشخص کنید

ابتدا مشخص کنید کرم دور چشم را برای چه مصرفی نیاز دارد و بعد به سراغ برند و مارک بروید . در این صورت بهترین خرید را انجام خواهید داد. برای مثال  افراد در سنین بالا و با پف شدید دور چشم نیاز به کرم متفاوتی دارند تا کسانی که برای درمان تیرگی به سراغ تهیه کرم دور چشم می روند.

 

هم چنین همیشه کرم های گران قیمت و از برندهای بسیار مشهور بهترین مارک کرم دور چشم نیستند و ممکن است اصلا به پوستتان نسازند و شما را دچار سوزش ، خارش و حتی حساسیت های پوستی و چشمی کنند.  در مواردی این کرم ها حتا خودشان ممکن است در ایجاد چروک های دور چشم نیز تاثیر گذار باشند.

 

بهترین مارک کرم دور چشم  برای شما باید فاقد هر گونه عطر ، اسانس  و الکل باشد و شما را دچار آلرژی نکند . هم چنین بهتر است برای حفظ کیفت کرم مدلی را خریداری کنید که در بسته بندی های با فرم تیوپی هستند.

  

از چه سنی باید کرم دور چشم را شروع کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که از چه سنی باید کرم دور چشم را شروع کنیم؟ در پاسخ به آن بایستی گفت که بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم همان دوره های جوانی می باشد.

 

بسیاری از متخصصان پوست بر این معتقد هستند که هر چه قدر زودتر از این محصول برای سلامتی پوست دور چشم خود استفاده کنند. حتی اگر هیچ گونه سیاهی یا چین و چروکی در اطراف چشم خود مشاهده نمی کنید، باز هم از این محصول استفاده های لازم را انجام دهید تا پیشگیری های مورد نیاز انجام گردد.

 

کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم

 

شیوه زدن  کرم دور چشم مهم است

اگر شما بهترین مارک کرم دور چشم را تهیه کنید ولی از آن درست استفاده نکنید ، تنها پول خود را دور ریخته اید . با استفاده از انگشت انگشتری و روی استخوان زیر چشم و به صورت ضربه ای اما  آرام باید کرم دور چشم بزنید. به هیچ وجه کرم دور چشم را دور چشم هایتان ماساژ ندهید و حالت دورانی نچرخانید. ناحیه بالای پلک نیز نیازی به کرم ندارد. مگر آنکه توسط پزشک برای شما تجویز  شود یا روی بسته بندی خود کرم در این مورد توضیحات موجود باشد.

 

در ترکیبات کرم دور چشم چه چیزهایی هست؟

این‌ترکیبات معمولا در کرم های دورچشم حاوی ضدچروک و ضدپیری هست : کافئین،آلفا هیدروکسی اسید،آنزیمQ10،و ویتامین C

 

و این ترکیبات برای کرم هایی که ادعا دارند سیاهی و حلقه دورچشم را ازبین میبرند: ویتامینk یا هیدروکیتون،یا کافئین،عصاره چای سبز و رتینول.

 

در کرم های دورچشم میتواند ویتامین E,C,A باشد و در بعضی موارد حتی لایه بردار خیلی ضعیف هم هست. کرم دورچشم‌ یک کرم ‌تخصیص است و بهتر است که دکتر تجویز کند اما هنگام ‌خریدنش دقت کنید که عطر و الکل و پارابن نداشته باشد و باPHپوست سازگار باشد . مدل های تیوپی بگیرید که هم‌استفاده اش آسان تر و راحت تر است و هم چون مثل قوطی نیستند و درهای کوچکی دارند  ، از گرد و غبار و میکروب دورتر هستند و دور از آفتاب نگه دارید.

 

کرم شب یا روز؟ 

با خود فکر کنید که قرار است چه زمان هایی از کرم خود استفاده کنید مثلا می خواهید در طول روز کرم بزنید یا تنها شب ها از کرم دور چشم استفاده کنید یا اینکه به دنبال کرم های مختلفی برای هردو این حالت ها هستید.

 

 

به عنوان مثال بعضی افراد کرم ضدچروک روشن کننده ای می خواهند که زیر آرایش از آن استفاده کنند اگر شما هم چنین کرمی می خواهید حتما باید در آن فیلترهای محافظت کننده در اشعه ماورای بنفشSPF وجود داشته باشد. البته اگرهم درون کرم شما موادی چون دی اکساید تیتانیوم یا زینک اکساید وجود داشته باشد می تواند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کند. 

 

کرم دور چشم

شیوه زدن  کرم دور چشم مهم است

 

کرم دور چشم گران نخرید  

پیشنهاد می‌کنیم خیلی به دنبال کرم‌های دور چشم گران‌قیمت نباشید، به همین دليل اول از همه انتخاب‌های‌تان را محدود کنید و بعد بین آنها ارزان‌ترین را بخرید و اگر دیدید بعد از چند هفته فایده چندانی نداشت، یکی دیگر بخرید. با این روش شما پول زیادی را صرف خرید محصول اول نکرده‌اید و می‌توانید به راحتی کرمی دیگر انتخاب كنيد. توجه داشته باشید که هیچ گاه قیمت بالا نشانه کیفیت خوب یک محصول نیست. گاهی مارک‌های تجاری تنها به دليل نامی که دارند از شما پول زیادی می‌گیرند. انجمن متخصصان پوست ایالات‌متحده در گزارشي گفته‌است که حتی محصولات ارزان‌‌قیمت هم می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند. 

  

انواع کرم دور چشم 

انواع مختلفی از کرم دور چشم در داروخانه ها وجود دارد که هر کدام تاثیر خاص خود را روی دور چشم می گذارند. به عنوان مثال، برخی کرم ها صرفا برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک بوده و برخی دیگر برای از بین بردن تیرگی و پف به کار می روند.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/eye8-cream-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

شامپو نرم کننده

نوع موهای خود را بشناسید تا شامپوی نرم کننده مخصوص موی خود را پیدا کنید‎

 

نرم کننده مو و کاندیشنرها عملکرد مشابهی ندارند و هر کدام از آن ها باید در شرایط مناسب و روی موهای خاصی به کار روند. به علاوه برخی از آن ها برای استفاده روزانه بوده و برخی از آن ها را باید هفتگی یا ماهانه استفاده کرد.

همه ما دوست داریم که موهای پرپشت و خوش حالتی داشته باشیم. اما متاسفانه همه خانم ها نعمت داشتن چنین موهایی را نداشته و برخی موهای چربی داشته و برخی موهای خشکی دارند که نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا سالم و درخشان به نظر برسد. مراقبت از موهای خشک نیاز به توجه زیادی داشته و باید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کرد که امتحان خود را پس داده و بتوانند سلامت و زیبایی موها را تضمین کنند.

  

موهای فر به دلیل ویژگی خاصی که دارد، حتما نیاز به نرم کننده دارد. اگر موی فر با خشکی مواجه باشد، هم شکننده شده و هم ظاهر نازیبایی خواهد داشت. 

 

شامپو نرم کننده

شامپو نرم کننده مو‎

 

انواع نرم کننده مو

نرم کننده مو و کاندیشنرها عملکرد مشابهی ندارند و هر کدام از آن ها باید در شرایط مناسب و روی موهای خاصی به کار روند. به علاوه برخی از آن ها برای استفاده روزانه بوده و برخی از آن ها را باید هفتگی یا ماهانه استفاده کرد. همچنین گاهی اوقات موها آسیب دیده اند و یا نیاز به رطوبت رسانی بیشتری دارند، در این صورت نیز باید از نرم کننده مو قوی تری برای آن ها استفاده کرد.

  

درست است ظاهر قوطی شامپو برای جذب کردن و خرید شامپو خیلی مهم است اما باید به نوشته‌های روی برچسب شامپو نیز دقت کنیم. قبل از خرید شامپو باید به ترکیبات سازنده آن دقت کنیم تا شامپوی مناسب موهای خود را استفاده کنیم. پس برای جلوگیری از ریزش مو یا تثبیت رنگ مو باید ابتدا نوع موهای خود را بشناسید تا شامپوی مخصوص موی خود را پیدا کنید.

 

 

شامپو نرم کننده

موهای فر به دلیل ویژگی خاصی که دارد، حتما نیاز به نرم کننده دارد‎

 

مزایا شامپوی نرم کننده

• حفظ نرمی و خوش حالتی موها با ماندگاری طولانی

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/shampoo8-softener-hair.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد