نوشته شده توسط : نازی

یک گزینه جالب این است که می توان از این نوع میکروفون ها برای ضبط فیلم و پادکست با تلفن همراه نیز استفاده کرد. البته بهتر است بدانید که کیفیت ضبط برای گوشی های مختلف متفاوت است ، بهترین تلفن همراه در این زمینه سامسونگ است.

اگر می خواهیم میکروفون های یقه را دسته بندی کنیم ، باید آنها را به دو دسته میکروفون های سیمی یقه ای و میکروفون های بی سیم یقه ای تقسیم کنیم.

برای ضبط صدا میکروفون یقه دار بخرید
خرید میکروفون یقه ای برای ضبط صدا یکی از نگرانی های افرادی است که قصد ارائه فیلم برای ارائه محصولات یا فیلم های آموزشی را دارند ، بنابراین بهتر است هنگام خرید میکروفون یقه که هر میکروفون است بسیار مراقب باشید برای محیط خود طراحی شده است. و نمی توانید از میکروفن استودیوی فضای باز غیر آکوستیک استفاده کنید.

مزایای استفاده از میکروفن یقه برای دستگاه های تلفن همراه چیست؟
اگر لازم است مزایای میکروفن با یقه موبایل را در نظر بگیریم ، باید یقه این میکروفن را در دستور کار خود قرار دهیم. این نوع میکروفون به پایه نیاز ندارد و به هیچ وجه دست و پا گیر نیست و به راحتی با یقه فلزی روی یقه قابل نصب است و می توانید به راحتی از این میکروفون استفاده کنید ، گزینه دوم این نوع میکروفون برای ساخت کلیپ جهت معرفی کالای طراح ساخته شده



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

خرید دستگاه تصفیه کننده ,خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

دستگاه های تصفیه کننده آب، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود می بخشند و بوهای آن را هم از بین می برند.

آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر باشد نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه آسیب های زیادی هم به بدن وارد می کند. تصفیه کن های آب، مواد شیمیایی، باکتری ها، زنگ و دیگر آلاینده های موجود در آب را از بین می برند. اگر قصد خرید تصفیه کن آب دارید، خواندن اطلاعات کوتاهی که در پی آمده ممکن است مفید باشد.

تصفیه کن ها، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود بخشیده و بوهای آن را هم از بین می برند.

انواع متفاوتی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد، و نصب یک دستگاه تصفیه آب پروژه بزرگی محسوب نمی شود.

فیلترهایی که در شیر آب نصب می شوند یکی از فیلترهای ساده ای هستند که نصب راحتی هم دارند. این دستگاه نیاز به هیچ لوله کشی و اتصالات مستقیم به شیر آب سینک شما ندارد. فیلترهایی که زیر سینک نصب میشوند، فقط آب شیری را که به زیر آن نصب شده اند تصفیه می کنند. این دستگاه ها ماندگاری و دوام بیشتری در مقایسه با نوعی که به سر شیر نصب می شوند دارند. علاوه بر این، دستگاه های تصفیه آب تمام خانگی بسیار رایج و مورد علاقه افراد هستند. این دستگاه ها به لوله اصلی خانه متصل می شوند آب تمام خانه را تصفیه میکنند. این نوع از دستگاه ها پر هزینه هستند و برای نصب آنها هم کار زیادی لازم است، ولی این نوع از دستگاه ها می توانند به صرفه باشند و در طولانی مدت باعث بهبود سلامت شما شوند.

راهنمایی جهت خرید "دستگاه تصفیه آب" مناسب
برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب ابتدا لازم است که نیاز خود را مشخص کنید، در مورد اینکه، آب تصفیه شده با چه درجه کیفیتی نیاز دارید. به این ترتیب راحت تر می توانید دستگاه تصفیه آب مناسب نیاز خود را انتخاب کنید. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول: دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن
دسته دوم: دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آبی که برقی نیستند و در آنها از پمپ و مخزن استفاده نشده ممکن است از 1 تا 10 مرحله فیلتر (بدون محدودیت تعداد فیلتر) در آنها استفاده شده باشد. آب خروجی این دستگاه ها دارای کیفیت مناسبی می باشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این سیستم ها سختی گیر نیستند و در واقع برای کسانی که پایین آمدن سختی آب برای آنها اهمیت دارد مناسب نیستند. مشکلاتی مثل رسوب شیر آلات و یا کتری و سماور و یا حذف نیترات و این نظیر آلودگی ها با این دستگاه ها بر طرف نمی شود.

دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس که از بهترین روش های تصفیه آب در آن استفاده شده و از بالاترین درجه کیفت از نظر بهداشت و سلامت آب بهره می برند. این دستگاه ها به واسطه فیلتر ممبران که در مرحله چهارم شان بکار رفته می توانند سختی آب را به طور کامل از بین ببرند و نیترات، نیتریت، آرسنیک و خیلی از موادی که برای سلامت ما زیان بار هستند و حتی با جوشاندن آب هم قابل جداسازی نیستند را حذف کنند.

شاید انتخاب و خرید بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران، از میان انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی، ایرانی و… کاری مشکل باشد و شما عزیزان را کمی سردرگم کند، با این حال امروز قصد داریم تا شما را از خصوصیات بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی و انواع تصفیه آب آگاه نماییم تا بهترین انتخاب را برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید.

 

طبق تحقیقات سازمان بهداشت آمریکا FDA و سازمان بهداشت بین المللی NSF، کسانی که در طول عمر خود از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند، سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند و همچنین طول عمر این افراد نیز افزایش میابد، پس نوشیدن آب تصفیه شده برای هر فرد فواید بسیار زیادی دارد، چون همه ما روزانه میزان قابل توجهی آب را به گونه های مختلف همچون : قهوه، آب آشامیدنی، چای، غذا و… مصرف میکنیم پس این مایع حیاتی تاثیر بسزایی بر سلامت بدن انسان دارد.

 

خرید دستگاه تصفیه کننده آب,خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران، از مدل ها، مارک ها و روش های تصفیه گوناگونی بهره مند هستند، همانند دستگاه تصفیه آب سرشیری، دستگاه تصفیه آب یو اف uf، دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی، دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان و… که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نه فقط در ایران بلکه در دنیا، دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس زیر سینکی می باشد.

عملکرد کلی این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا، املاح درشت فیزیکی که با چشم دیده می شوند مانند رسوبات کتری از آب حذف می شود، سپس کلر و دیگر املاح مضر آب که چشم انسان توانایی دیدن آنها را ندارد تصفیه می کند، به خواص آب شیرین کن خانگی می پردازد و بو و طعم آب را بهبود می بخشد. برخی از این دستگاه ها در مرحله آخر خاصیت یونیزه قلیایی کردن آب آشامیدنی را نیز دارند که در سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارند.


دستگاه تصفیه آب زیر سینکی یا دستگاه تصفیه آب رومیزی؟
اولین نکته‌ای که خریدار دستگاه تصفیه آب با آن روبرو می‌شود، انتخاب میان دو مدل دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و دستگاه تصفیه آب رومیزی است. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در درون کابینت آشپزخانه نصب می شود و خروجی آب تصفیه شده توسط شیر برداشتی که در کنار شیر آب آشپزخانه نصب می شود، از دستگاه خارج می‌شود؛ اما دستگاه تصفیه آب رومیزی بر روی کابینت قرار می‌گیرد و از لحاظ ظاهری معمولاً به‌گونه‌ای طراحی شده تا هماهنگی کاملی با سایر لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... داشته باشد.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buying1-water1-purifier.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 نحوه استفاده از قرص ال دی برای گیاهان,قرص آسپرین برای رشد گیاهان

نکاتی برای نگهداری از گل و گیاهان

 

نور کافی برای گل خانه :

همان طور که می دانیم گیاهان نیاز به نور خورشید دارند. در فصل تابستان چنانچه نور خورشید مستقیماً به گیاهان بخورد، سبب از بین رفتن آن ها می شود. برای برطرف کردن این مشکل کمی خاک را با آب قاطی کنید و روی شیشه گل خانه خود بریزید. در زمستان هم با امدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافی به گل ها میرسد.

 

از چه آبی برای آبیاری گیاهان استفاده کنیم :

1- به سبب وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. بلکه 3- 2 ساعت آب را در محیط خانه قرار بدهید وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنید تا کلر آن ته نشین شود.
 
2- درصورتی که تخم مرغ آبپز کردید آب آنرا دور نریزید. زیرا به سبب دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما میباشد.
 
3- چنانچه خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض کنید؛ آب آنرا دور نریزید؛ برای این که بهترین کود برای گل ها میباشد.
 
4- آبی که در آن سبزی شسته اید، بهترین آب برای گلدان ها میباشد.
 
قرص آهن برای گیاهان آپارتمانی,قرص ضد بارداری برای تقویت گل

آب تخم مرغ آبپز بهترین آب برای گیاهان می باشد.

 

غذا دادن به گلدان ها :

همان طور که می دانید گیاهان علاوه بر آب نیاز به غذا دارند. برای این منظور هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید. که در فصل تابستان این مدت کم تر و در زمستان این زمان طولانی تر می شود.

 

برای جلوگیری از شته:

می توانید یک حبه سیر را داخل گلدان خاک کنید. این کار برای این است که شته جرات نزدیک شدن به گل را پیدا نکند.

 

طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان,نگهداری گیاهان هنگام سفر

هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید

 

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه باید بکنیم:
چنانچه به دلیل رفتن به سفر گلدان شما بی آب شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود. چون زمانی که گیاه را از گلدان خارج می کنید می بینید که تمام بخش های خاک خیس نیست. به همین خاطر ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را داخل آب بگذارید . به صورتی که تا نیمه گلدان در درون آب قرار بگیرد با این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از راه ریشه جذب می کند.

 

در مسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید :

شیوه اول : پیش از سفر یک تشت بزرگ پلاستیکی و یا وان حمام را برای گل ها اختصاص دهید. به اینصورت که حوله ای درون تشت و یا وان حمام پهن کنید و آنرا کاملاٌ خیس کنید. بعد از آن تمام گلدان ها را روی حوله بگذارید . با این کار با فکر راحت به سفر بروید و نگران آبیاری گل هایتان نباشید.

 

شیوه دوم : یک بطری نوشابه را پر از آب کنید و آنرا برعکس درون خاک کنید به صورتی که سر شیشه درون خاک شود. به این ترتیب گلدان شما چند وقتی از آب ذخیره شده ی درون بطری استفاده می کند.

 

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید :

در زمستان گلدان ها نیاز به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را درون گل خانه بگذارید، (اما بدون داروی بخور،) زیرا برای طراوت گلدان ها، بخار بسیار مناسب است و در فصل تابستان باید گیاهان خنک باشند پس باید گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آن ها را خنک کند.

 

آبپاش برای گل ها :

درصورتی که فرصت داشته باشید، تلاش کنید مدام با آبپاش بر روی خاک آب بپاشید. در ضمن با آبپاش برگ گیاهان را آبپاشی کنید. برای شادابی گیاهان بسیار موثر است.

 

استفاده از قرص ld برای رشد بهتر گل ها :

تجربه نشان داده است که این قرص ضد بارداری برای تقویت گل و گیاهان و رشد سریع گیاهان بسیار تاثیر گذار است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/flora-clay-flower.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

صبحانه، ناهار، شام. بیشتر ما روزی 3 وعده غذا می‏خوریم و در هر وعده به ارزش غذایی که می‌خوریم و روش پخت غذاهایمان توجه داریم اما نکته دیگری که معمولا از آن غفلت می‌کنیم، اهمیت سفره و سطحی است که روی آن غذا می‌خوریم؛ در حالی که این موضوع به‌طور مستقیم با سلامت ما ارتباط دارد.

 

در گذشته بیشتر از سفره‏های حصیری و پارچه‏ای استفاده می‏شد اما این روزها بیشتر از سفره‎های پلاستیکی استفاه می‏شود. استفاده از این سفره‏ها به دلیل اینکه راحت‏‎تر تمیز می‏شوند و رطوبت و چربی غذا را به سطوح زیرین انتقال نمی‏دهند و همچنین تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارند، رایج‏تر است. در مورد سفره لازم است به این نکات بهداشتی توجه کنید:

 

بهتر است اندازه سفره‏ غذا با تعداد نفرات و تعداد افراد خانواده تناسب داشته باشد تا شستن، پهن کردن و جمع کردن آن راحت‏تر باشد.

 

سفره‏هایی انتخاب کنید که پشت وروی‌شان معلوم است تا راحت بتوانید همیشه از سطح رویی سفره استفاده کنید. سفره‏های پشت کرک‏دار گرد و خاک و آلودگی بیشتری به خودشان می‏گیرند. همچنین سفره‏هایی که سطح صاف دارند نسبت به سفره‏هایی که طرح‏های برجسته دارند بهتر و راحت‏تر تمیز می‏شوند.

آنچه‌ از سفره نمی‌دانستید

هنگام چیدن ظروف یا توزیع غذا، روی سفره راه نروید.

 

تکه‏های غذا مانند استخوان‏های خورش، هسته آلو و.. را در سفره نیندازید برای این کار از ظرف مخصوصی که برای این کار در سفره قرار می‏دهید، استفاده کنید.

 

باقی ماندن ذرات ریز غذا در سفره‏ موجب رشد میکروب‏ها و آلودگی‏ها می‏شود. بعد از غذا خوردن سفره را با یک دستمال نخی نم‌دار و سپس با یک دستمال خشک تمیز کنید و بعد از از بین رفتن رطوبت آن را تا کنید.

 

در صورت ریختن غذا در سفره حتما آن را به طور کامل با آب گرم و مایع شوینده بشویید و ریز نور خورشید قرار دهید.

 

هنگام جمع کردن سفره، ابتدا دو سر سفره را روی هم قرار دهید و سپس آن را به دفعات لازم تا کنید با این کار قسمت زیر سفره که روی زمین بوده‏است با سطح داخلی آن که محل قرار دادن غذاست، تماس پیدا نمی‏کند.

 

باقی‌مانده نان را از سفره بردارید. ماندن نان در سفره موجب کپک زدن نان می‏شود. نان را در پارچه‏ای نخی بپیچید سپس در کیسه پلاستیکی قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

 

هر دو هفته یکبار سفره غذاخوری را با آب گرم و مایع شوینده بشویید و زیر نور شفابخش خورشید قرار دهید تا خشک شود.

 

تمیز کردن سفره بعد از غذاخوردن، آن هم سفره بزرگی که تعداد زیادی مهمان در آن غذا خورده‏اند، کار آسانی نیست. به همین خاطر بعضی‏ها ترجیح می‏دهند از سفره‏های یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده کنند و جمع کردن و دور انداختن کل سفره با باقی‌مانده غذاها و آشغال‏های داخل آن را خیلی لذت‏بخش می‏دانند غافل از اینکه این کار به محیط زیست آسیب می‏رساند.

آنچه‌ از سفره نمی‌دانستید

بنابراین بهتر است برای حفظ زمین پاک و سلامت آیندگان‏مان هم که شده، زحمت تمیز کردن و شستن سفره را بپذیریم.

 

وقتی سفره روی زمین پهن می‏شود، هنگام نشستن و برخاستن از روی زمین فشار زیادی به استخوان‏ها و مفاصل زانو و کمر وارد می‏شود. به همین دلیل خیلی‏ها به ویژه افراد مسن ترجیح می‏دهند در حالت نشسته و پشت میز غذا بخورند اما در مورد میز غذاخوری هم باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرد. نکته‌های زیر را بخوانید.

 

از میز برای قرار دادن اشیا و لوازم هم استفاده می‏شود. گاهی ممکن است جاکلیدی، کیف پول و پلاستیک میوه را که همگی حاوی آلودگی‏های زیادی هستند، روی میز بگذارید. گاهی هم ممکن است هنگام آشپزی از میز استفاده کنید و سطح میز با مواد خام مانند تخم‏مرغ، گوشت، مرغ و ماهی یا گل و لای سبزی آلوده شود. بنابراین اگر روی میز غذا می‏خورید باز هم بهتر است هنگام غذا خوردن روی میز سفره بیندازید.

 

منبع

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/آنچه%e2%80%8c-از-سفره-نمی%e2%80%8cدانستید.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

آداب استفاده از آسانسور

اگر در اسانسور گیر کردید چیکار باید انجام دهید و اصلا آسانسور ها چگونه میباشند ؟

 

آسانسور یک وسیله اي پر محتوا هست که برای کار آسانی اختراع شده هست ، اما گاهی اوقات مسافران آسانسور باید دقت داشته باسند که برترین استفاده را از این دستگاه داشته باشند .

 

این دستگاه مهم در منزل‌ها، گاهی تمامی خدمات جذابی که به مخاطبانش داده را یک‌جا با آنها تسویه میکند و بلایی سرشان می‌آورد که تا مدت‌ها سمت هیچ آسانسوری نروند. حبس شدن در یک کابین کوچک با چراغ‌هایي خاموش و اکسیژنی که حس می‌کنیم دارد تمام میشود، تجربه‌اي فراموش نشدنی هست.

 

دقت به این نکته که اگر آسانسور‌ها نبودند، هیچ کلانشهری پدید نمی‌آمد و هیچ منزل بلند مرتبه‌اي ساخته نمی‌شد، علت کافی برای اثبات مفید بودن آسانسور‌هاست. فقط برای پیشگیری از رقم خوردن یک خاطره تلخ از آسانسور، باید روش نگه داری از آن را بدانیم و مراقبش باشیم تا به هم نریزد و ما را در خودش حبس نکند.

 

در ادامه، یک راهنمای جمع‌ و جور درمورد آسانسورها با کمک «پوریا ملکی» که کارشناس نصب و راه‌اندازی و تعمیر این بالابرهاست آماده شده هست.

 

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

رایج‌ترین نقص آسانسور‌ها چیست؟

آسانسور‌ها گاهی از حرکت می ایستند و اصطلاحاً گیر میکنند و این متعارف‌ترین نقص آنهاست. اگر بدانیم که این توقف‌ها ناشی از فعال شدن بخشی از سیستم امنیتی آسانسور هست و در واقع دارد از جان ما محافظت میکند، شاید در کابین تاریک و بی‌حرکت آسانسور کمتر اذیت شویم! زمانی‌که سیستم محرک یک آسانسور به هر دلیلی متوقف میشود، سیستم ترمز آن فعال میشود و کابین در هر موقعیتی که هست، اثبات می‌ماند.

 

اگر آسانسور شما مجهز به برق اضطراری باشد، شما را در اولین طبقه متوقف و در‌ها را باز میکند و بعد خاموش میشود. پس سعی کنید آسانسوری انتخاب کنید که مجهز به برق اضطراری باشد.

 

آسانسور‌ها به ۳ علت از حرکت می ایستند. یکی قطع شدن برق، دیگری نقص مکانیکی یا الکتریکی و سومی استفاده ناصحیح از آسانسور مانند تحمیل کردن وزن بیش از حد مجاز به آن.

 

در ادبیات آسانسور، وزن هر انسان ۷۵ کیلوگرم محاسبه شده هست. پس اگر آسانسوری تا ۱۰ نفر ظرفیت دارد، نباید آن را با وزنی اکثر از ۷۵۰کیلوگرم مواجه کرد که اگر هم در‌هایش بسته شد و راه افتاد، در میانه‌هاي راه متوقف شود و کار بالا بگیرد.

 

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

اگر در آسانسور حبس شدید چه کنید؟

نکته اول و مهم این هست که دیوارهای کابین آسانسور در مقابل هوا ایزوله نیست و قرار نیست دچار کمبود اکسیژن شوید. پس آرام باشید و خطر خفگی را در تخیلات‌تان تقویت نکنید. پیشنهاد اصلی به حبس‌شدگان، برقراری ارتباط با بیرون از کابین هست. پس به هیچ‌وجه درصدد باز کردن درهای کابین با اهرم نباشید، چون گره کار را کور‌تر و خطر را جدی‌تر میکند. نگران سقوط آزاد هم نباشید، فیلم سینمایی که نیست، سیستم ترمز اضطراری آسانسور فعال شده و این سیستم مکانیکی هست و از کار نمی‌افتد.

 

ضمن این که سیم بکسل‌هاي آسانسور دارای ضریب ایمنی بسیار بالایی میباشند و امکان پاره شدنشان چیزی در حد صفر هست.

 

بعضی از کابین‌ها، تلفن اضطراری دارند، بعضی‌ها هم زنگ خطر دارند. اگر این‌ها در دسترس نبود، از تلفن همراه استفاده کنید. اگر تلفن همراه هم آنتن نداشت، خونسرد باشید و از روش سنتی فریاد زدن و کوبیدن به در استفاده کنید. وقتی هم گروه نجات از راه رسید، روی کف کابین بنشینید تا حرکت ناگهانی آسانسور، بلایی سرتان نیاورد.

 

حفظ خونسردی باعث می شود که تصمیم‌هاي بهتری بگیرید و در غیر این صورت ممکن هست کس دیگری هم توی کابین باشد که تشویش شما، وی را دچار حمله قلبی کند.

نکاتی برای آداب استفاده از آسانسور

اگر آسانسور گیر کرد بیرونی‌ها چه کنند؟

دو حالت وجود دارد: یا کابین آسانسور همردیف با یک طبقه متوقف شده هست یا بین طبقات. در حالت اول میتوانید با استفاده از کلید اضطراری یا همان سه‌گوش درهای آسانسور که معمولا در دست مدیر ساختمان و یکی‌دو همسایه دیگر هست در را باز کنید تا محبوس‌شدگان خارج شوند، اما اگر کابین بین طبقات گیر کرده هست، عقل حکم میکند که با مأموران آتش‌نشانی تماس بگیرید و از آن ها تقاضای کمک کنید.

 

تعداد زیادی از مأموریت‌هاي سازمان آتش‌نشانی، مربوط به همین گیر کردن کابین آسانسور بین طبقات هست. اگر در هر شرایطی دسترسی به مأموران امداد و نجات ممکن نشد خودتان میتوانید با کمی دقت دست به‌کار شوید.

 

ابتدا باید کلید اصلی برق را قطع کنید. به اتاق موتورخانه بروید. اگر قسمت‌هاي رنگ خورده سیم بکسل‌ها با قسمت‌هاي رنگ خورده پایه موتورگیربکس هم سطح میباشند کابین در تراز یکی از طبقات ایستاده وگرنه باید آن را با یکی از طبقات هم‌سطح کنید. برای اینکار با یک دست اهرم ترمز روی موتورگیربکس را فشار دهید و با دست دیگر فلکه دستی زردرنگ روی موتور را در جهتی که راحت‌تر میچرخد بچرخانید.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نکاتی-استفاده-آسانسور.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

کاربردهای متفاوت نمک در خانه,کاربرد نمک در خانه

نمک را روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید


نمک کالایی آن چنان گرانبها است که در زمان باستان به عنوان دستمزد به کارگران می‌دادند. نکته ی جالب این است که ریشه ی واژه‌ی salary که در زبان انگلیسی به معنی دستمزد است، از salt به معنی نمک آمده است، و در آن زمان به عنوان "‌نسبت نمک دریافتی به میزان کار کارگران‌”‌ اطلاق می شد.

امروزه، از نمک برای طعم دادن به غذاها و همین طور بسیاری کارهای ضروری دیگر استفاده می‌شود.

در ادامه به کاربردهای جالب و مهم نمک در خانه اشاره می‌کنیم:

۱. تمیز کردن تخته گوشت
حدود یک مشت نمک درشت به همراه آب لیمو بهترین ترکیبی است که می‌توانید روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید.

۲. جلا دادن وسایل برنجی
برای از بین بردن لکه های سخت از ظروف و وسایل برنجی، از خمیر نمک و سرکه استفاده کنید. البته، افزودن مقداری آب لیمو هم می‌تواند مفید باشد؛ آب لیمو خمیر نمک و سرکه را کمی رقیق تر می‌کند و سپس می‌توانید این ترکیب را روی وسایل برنجی بمالید. سپس وسایل برنجی تان را با آب ولرم بشویید، و با یک پارچه ی سفید و تمیز و بدون پرز کاملا خشک شان کنید.

۳. تمیز کردن ظروف سوخته و سیاه شده
اگر ظرف هایتان در اثر حرارت سیاه شدند یا آثار غذاهای سوخته کف ظرف هایتان ماند، نواحی سوخته یا سیاه شده ی ظروف تان را خیس کنید و روی آن نمک بپاشید، بعد از ده دقیقه آن را بسایید و با آب بشویید. راه دیگر آن است که داخل ظرف را پر از آب کنید و سپس یک مشت نمک داخل آب بریزید و بگذارید یک شب بماند. فردای آن روز ظرف را روی آتش بگذارید و اجازه دهید محلول آب و نمک جوش بیاید. با این کار از شر آثار سوختگی بر روی ظروفتان خلاص می‌شوید. اگر پس از شستشو، لکه ها به طور کامل پاک نشدند، این کار را یک بار دیگر نیز تکرار کنید.

۴. خاموش کردن آتش روی اجاق گاز
اگر قابلمه یا ماهیتابه تان روی اجاق گاز آتش گرفت، به سرعت اجاق را خاموش کنید، و سپس روی آتش نمک یا جوش شیرین بپاشید. هرگز به جای نمک یا جوش شیرین، از شکر، بکینگ پودر یا آرد استفاده نکنید.

۵. برای آب کردن یخ‌های پیاده‌رو
در فصل سرما پیش از بارش برف و باران شدید، روی پیاده رو یا هر مکان سرباز در اطراف خانه تان سنگ نمک قرار دهید. این کار باعث می‌شود یخ هرگز به زمین نچسبد؛ به ویژه اگر زمین تان از جنس بتون باشد.

۶. پاک کردن لکه های قهوه یا چای
برای پاک کردن لکه های قهوه یا چای از فنجان ها یا لیوان های سفالی و چینی، آنها را با نمک یا خمیر نمک و سرکه‌ی سفید بسایید. لکه ها و حلقه های روی گلدان ها را که در اثر آب به جای می مانند نیز می توان با مالیدن نمک پاک کرد. اگر دریچه ی گلدان بسیار تنگ است و دست داخل آن نمی‌رود، آن را پر از محلول غلیظ آب و نمک کنید و محکم تکان دهید؛ و بعد از مدتی بشویید.

۷. تسکین درد ناشی از کشیدن دندان
شستن دهان با محلول آب گرم و نمک بعد از کشیدن دندان باعث تسکین و آرامش درد می‌شود. نمک باکتری های دهان را از بین می برد و آب نیز مانده های غذا را از دهان می‌شوید. این کار برای تسکین درد لثه ها نیز مفید است.

۸. تسکین سوزش ناشی از گزش حشرات
با آب و نمک خمیر درست کنید و آن را ده دقیقه روی محل گزش حشره بگذارید. برای جلوگیری انتقال بیماری، حتما پیش از این کار محل گزش را به خوبی بشویید.

۹. از بین بردن لیسه های باغچه
روی لیسه های باغ یا باغچه تان کمی نمک‌ بپاشید. این باعث می‌شود آنها آب بدن شان را از دست بدهند و از بین بروند.

۱۰. درست کردن ژله
برای این که ژله سریع تر آماده شود، ظرف ژله را در یک ظرف بزرگ تر بگذارید و اطراف آن را پر از قطعه های یخ و نمک کنید.

۱۱. برای دور کردن مورچه ها
یکی از خاصیت‌های معروف نمک این است که مورچه ها را از غذا و به طور کلی از خانه تان دور می‌کند. فقط کافی است کنار پنجره ها یا اطراف سبد میوه یا غذاها نمک‌ بپاشید، و دیگر هرگز این حشرات کوچکِ سیاه را نبینید.

 

۱۲. درمان بیماری ها با نمک
همچنین نمک‌ برای درمان برخی بیماری ها یا ناراحتی ها نظیر سندرم پای ورزشکاران نیز مفید است. برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری، شخص مبتلا باید هر دفعه به مدت پنج تا ده دقیقه پای خود را در محلولی از دو قاشق چایخوری نمک‌ در هر نیم لیتر آب قرار دهد. نمک پاها را نرم و لطیف می کند و باعث می شود داروهای ضدقارچ به شکلی موثرتر در آن نفوذ کنند.


سرماخوردگی نیز به کمک نمک‌ قابل درمان است. غرغره‌ی آب نمک گلودرد را تسکین می‌دهد، و گرفتگی بینی نیز با محلول آب و نمک‌ به نسبت یک قاشق چایخوری در هر نیم لیتر آب برطرف می شود؛ به این صورت که آب نمک را توسط قطره چکان داخل بینی بریزید، و سپس بینی را با فشار خالی کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/interesting1-applications1-salt.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه ای ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند.

 

يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه‌اي ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند. وقتي اسم تابه مي‌آيد شايد اولين چيزي که به ذهنمان مي‌رسد همان تابه‌هاي دسته‌بلند است اما اين روزها براي سرخ کردن غذا تابه‌هاي متنوعي در بازار موجودند که بد نيست به اين خانواده نيم‌نگاهي بيندازيد و اگر به يک تابه تازه نياز داريد، يکي از آنها را براي خريد در نظر بگيريد.

چدن يا طرح چدن؟
اگر به دنبال تابه‌هاي اصل چدني هستيد بايد بدانيد که يکي از ويژگي‌هاي آنها سنگيني بيش از حدشان است. شست‌وشوي ظرف چدني كار بسيار دشواري است و بلند کردن اين ظروف واقعا به کمي زور بازو نياز دارد. به همين دليل اين روزها تابه‌هايي به بازار آمده‌اند که کف آنها از لايه‌هاي نچسب تشکيل شده و شکل ظاهري آنها مشابه چدن است. اين تابه‌ها در حال حاضر طرفداران زيادي دارند و رنگشان مشکي با دسته فلزي يا آلياژ نسوز است.

مهارت های خرید ماهیتابه,آشنایی با خرید ماهیتابه

يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند


ويژه غذاهای چينی
يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند. چيني‌ها هنگام طبخ غذاهايشان سبزيجات و مواد غذايي را به مدت کوتاه و با حرارت زياد داخل اين تابه‌ها تفت مي‌دهند. به اين ترتيب غذا خيلي سرخ و برشته نمي‌شود و فقط بايد کمي نرم شوند. بنابراين ارزش غذايي سبزيجات بيشتر حفظ مي‌شود و براي سلامتي مفيد‌ترند. اگر به غذاهاي چيني علاقه‌منديد بهتر است يک تابه وُک داخل کابينت‌هايتان داشته باشيد. تابه‌هاي وُک هم از خانواده تابه‌هاي چدني هستند و حرارت را يکسان پخش مي‌کنند. البته جزو گران‌ترين گروه تابه‌ها محسوب مي‌شوند.

خرید ماهیتابه,راهنمای خرید ماهیتابه

یکی از ويژگی های ماهیتابه های چدنی سنگينی بيش از حدشان است


سراميکي سياه و سفيد
وقتي به کف اين تابه ها نگاه می کنيد خيلي شبيه سراميک نيستند. در واقع يک لايه پوشش سراميکي روي کف آنها قرار گرفته و رنگ آن هم سياه يا سفيد است. تابه‌هاي سراميکي مشابه تابه‌هاي تفلون خاصيت ضدچسبندگي دارند و بايد مراقب باشيد با اشياي تيز کفشان خط و خش نيفتد. بهتر است تابه هايی با رنگ روشن را انتخاب نکنيد. درست که در ابتدا ممکن است شيک و زيبا به نظر برسند ولي خيلي زود کفشان لک مي‌افتد و مدام مجبوريد با انواع سفید کننده آنها را تميز کنيد.

انواع جنس ماهیتابه,بهترین جنس های ماهیتابه

تابه های سراميکی مشابه تابه های تفلون خاصيت ضدچسبندگی دارند


تابه برای ماهی
بيشتر تابه‌هاي موجود در بازار گرد هستند اما تابه‌هاي مستطيل شکل هم پيدا می شود. اگر مي‌خواهيد ماهي را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلي بخريد که کف آن روکش نچسبي داشته باشد.

تکنیک های خرید ماهیتابه,اصول و نحوه خرید ماهیتابه

اگر می خواهيد ماهی را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلی یا بیضی بخريد


تابه لبه دار
گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانيد براي تهيه انواع خوراک يا پختن مرغ هم از آنها استفاده کنيد. تابه‌هاي لبه دار اين حسن را دارند که اگر داخل آنها روغن زيادي بريزيد هنگام هم زدن مواد روغن به در و ديوار نمی پاشد. برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند اين تابه‌ها مناسب تر هستند.

آشنایی با خرید ماهیتابه, خرید بهترین جنس ماهیتابه

برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند تابه های لبه بلند مناسب تر هستند


مخصوص کباب و استيک
تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر براي پخت استيک کاربرد دارند. اگر می خواهيد استيک خانگی بپزيد بهتر است حتما يکی از اين تابه ها هم داشته باشيد. جنس اين تابه‌ها معمولا تفلون يا چدني است. البته به اين تابه‌ها گاهي اوقات تابه گريل هم مي‌گويند چون براي کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم از آن استفاده مي‌شود. اين تابه روي گوشت شما خط های برشته شده ای ايجاد مي‌کند و شکل ظاهري غذا جالب تر می شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/frying-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



راهنمای خرید گوشت قرمز, روش های خرید گوشت قرمز

معمولا گوشت هایی با کیفیت پایین تر را طعم دار می کنند


گوشت قرمز یکی از مواد اولیه غذاهای ما ایرانی هاست. خرید گوشت قرمز خوب، سالم و تازه نکته های ساده ای دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.


گوشت های تازه و باز
گوشت های تازه و گرم که معمولا کشتار روز هستند، بیشتر مورد توجه و پسند مردم ما قرار دارند زیرا عطر و طعم این گوشت‌ها نسبت به گوشت‌های یخی بهتر است و به همین دلیل هم با استقبال تعداد بیشتری از مردم روبرو می شوند.


ضمن اینکه بافت گوشت تازه و گرم به خوبی حفظ می‌شود و خوردن آن حس خوبی را به مصرف‌کننده می‌دهد. گوشت‌های تازه و گرم در بیشتر میادین میوه و تره‌بار یا قصابی‌های سطح شهر عرضه می‌شوند. اگر مغازه‌ قصابی که قرار است گوشت را از آنجا تهیه کنید، تمام مجوزهای لازم بهداشتی و کاری را دارد و تحت‌نظر سازمان‌های دامپزشکی و بهداشتی کشور قرار داشته باشد، مشکلی از نظر خرید محصول از آنجا وجود نخواهد داشت.

گوشت های یخی
نکته مهمی که درباره گوشت های یخی وجود دارد، این است که متاسفانه در کشور ما شرایط مناسب برای نگهداری از این گوشت ها تا زمان مصرف و رسیدن به دست مصرف کننده رعایت نمی‌شود. یعنی پس از اینکه این گوشت ها در دمای منفی 45 درجه فریز می‌شوند، باید تا لحظه رسیدن به دست مصرف‌کننده در دمای 18- درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند. گاهی این شرایط دمایی هنگام حمل و نقل یا حتی در سردخانه‌ها به دلیل خرابی ماشین‌های حمل و نقل یا قطع و وصل برق در سردخانه‌ها حفظ نمی‌شود.


یعنی ممکن است دمای گوشت‌های یخی که باید به طور ثابت 18- درجه بماند، در زمان‌هایی از نگهداری در سردخانه یا هنگام حمل و نقل به 8- یا 10- درجه برسد و این دما مدام در نوسان باشد. همین امر باعث می‌شود که کیفیت چشایی و عطر و طعم گوشت های یخ زده نسبت به گوشت های تازه کمتر باشد. از طرف دیگر نوسان دمای انجماد در گوشت های یخی امکان رشد میکروارگانیسم‌ها را در این گوشت ها افزایش می‌دهد و همین مساله امکان فساد گوشت را بالا می برد.

ضمن اینکه قطره های خونابه‌ای که به دلیل نوسان دما از گوشت خارج می‌شود، می‌تواند باعث از بین رفتن مقداری از مواد مغذی محلول در آب گوشت شود. اصلا به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان برای باز کردن یخ گوشت آن را داخل آب داغ یا سرد قرار ندهید تا بخشی از ویتامین‌ها و پروتیئن گوشت از طریق هدر رفتن خونابه‌اش از بین نرود. البته ناگفته نماند که نوسان دما در زمان نگهداری گوشت یخی تا پیش از رسیدن آن به دست مصرف‌کننده به معنای از بین رفتن کامل مواد مغذی موجود در گوشت های یخی نیست.

به هر حال این گوشت ها هم می توانند با قیمت پایین‌تری که دارند، نیاز خیلی از خانواده‌های کم‌درآمد به گوشت قرمز را برآورده کنند. یکی از تفاوت‌های گوشت‌های یخی با گوشت‌های تازه هم این است که به دلیل نگهداری آنها به صورت فریزشده، انگل‌های احتمالی موجود در این گوشت‌ها که به طور احتمالی از دید بازرس‌های دامپزشکی دور مانده‌اند در شرایط انجماد از بین بروند.

گوشت های تکه ای بسته بندی
گوشت های تکه‌ای بسته بندی تازه و با قابلیت نگهداری 72 ساعت در یخچال، بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می‌شوند و مزایای آنها نسبت به گوشت‌های شقه‌ای موجود در قصابی‌ها این است که هر خانواده با توجه به نیاز خود (برای تهیه خورش، آبگوشت، سوپ یا ...) گوشتی که می‌خواهد را خریداری می‌کند. گوشت های بسته بندی که علامت استاندارد و مجوزهای لازم بهداشتی را دارند و در مکان های مجاز به فروش می رسند، مشکلی را برای مصرف کننده پیش نمی آورند.

متاسفانه گاهی برخی از خریدارها از متفاوت بودن کیفیت گوشت های بسته بندی شکایت دارند. مثلا می‌گویند که قسمت بالایی گوشتی که خریده‌اند، بسیار خوب و باکیفیت بوده اما قسمت‌های زیرین گوشت از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. یکسان‌ نبودن کیفیت گوشت‌های بسته‌بندی می‌تواند نوعی تقلب در صنعت گوشت محسوب شود و راه رهایی از آن هم ساده است.


شما می‌توانید با خرید گوشت‌های بسته‌بندی از مارک‌های مختلف و البته مجاز و معتبر، به این نکته پی ببرید که کیفیت گوشت کدام کارخانه بهتر است و همیشه از آن برند خاص، محصولات پروتئینی خود را تهیه کنید. ضمن اینکه بهتر است بدانید این گوشت‌ها یک مرتبه در کشتارگاه، یک مرتبه در قسمت بسته‌بندی و یک مرتبه هم هنگام تحویل به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وسیله دکتر دامپزشک بررسی می‌شوند و به همین دلیل می‌توان آنها را جزو سالم ترین و با کیفیت ترین گوشت ها محسوب كرد.

گوشت های چرخ کرده
بسیاری از مردم از سلامت گوشت‌های چرخ‌کرده موجود در بازار مطمئن نیستند و همیشه برایشان این سوال مطرح است که چرا قیمت یک کیلو گوشت چرخ‌کرده از یک کیلو گوشت گوساله تازه هم کمتر است. با این حال ادعا می‌شود که از گوشت گوسفند و گوساله برای تهیه این گوشت‌ها کمک گرفته شده است.


در واقع بیشتر مردم تصور می‌کنند که گوشت های چرخ کرده صنعتی از سلامت و کیفیت لازم برخوردار نیستند در صورتی که اصلا اینطور نیست. به عبارت ساده‌تر ما سلامت گوشت‌های چرخ کرده باز موجود در قصابی‌ها را به هیچ عنوان تایید و مصرف آنها را توصیه نمی‌کنیم اما در مورد گوشت‌های چرخ‌کرده صنعتی، بسته بندی شده و دارای مجوزهای لازم بهداشتی موضوع متفاوت است.

 


در واقع کارخانه‌های تولید این محصولات، گوشت تازه را به طور مستقیم از کشتارگاه‌ها و به قیمت بسیار کمتری (نسبت به خرید و مصرف خانگی) خریداری می‌کنند و از طرف دیگر هم وقتی محصولی مانند گوشت‌کرده یا روغن در اشل صنعتی تولید می‌شود، هزینه‌های تولید آن به مراتب پایین‌تر می‌آید و نتیجه‌اش هم این می‌شود که ما یک کیلو گوشت چرخ کرده را با قیمتی پایین‌تر از یک کیلو گوشت گوسفند یا گوساله در فروشگاه‌ها می‌بینیم. ضمن اینکه کیفیت و سلامت این گوشت‌ها هم توسط دامپزشک موردتایید قرار می‌گیرد

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips1-buying-meat.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()